Snyft

Joline frågade efter Bubbas imorse.. det var hemskt..
Gumsi springer omkring och jamar mkt mer än vanligt. Springer upp och ner för trappen.. verkar som att hon letar efter honom ibland, eller iaf markerar att han inte är här längre.. jag vet inte vad som är bäst, men jag tror att det var bra att hon fick se honom. Jag vet att vissa anser att djur inte bör se sina vänner döda. Men jag tror att det har hjälpt henne att förstå att han inte kommer tillbaka :/
 
Värsta sorgen börjar lägga sig iaf.. nu blir jag mest ledsen för att jag inte reagerade på hans beteende mer veckorna innan.. :( Dåligt samvete..
 
Men nu ligger jag iaf inte bara i soffan hela dagen.. Har klistrat lite i våra fotoalbum och ska dessutom framkalla mer bilder så att Jolines album äntligen kan bli fullt :) Har inte framkallat sen i somras så det är på tiden!
Sen tänkte jag börja måla en tavla till Gerwei på jobbet som går i pension i sommar. Avtackningen är nästa fredag så det är bara att börja!
 
För övrigt så har jag börjat få värk i svankyggen och ökade sammandragningar så ja hoppas jag kan få lillebror snart.. Känns som att jag inte kommer bli riktigt glad förrän han ligger hel och frisk på min mage.
Men Joline kände jag ju ingenting egentligen förrän det drog igång på riktigt. Hoppas det är samma nu. Går ju in i v 37 imorgon. Däremot så är det väl vanligare att man känner av mer graviditet nr 2 eftersom kroppen redan gåt igenom det en gång. Men jag hoppas ändå!
Vilket har fått mig att bli lite stressad.. vi måste höja spjälsängen, hämta babysitter m.m. som vi har på lager i Sävar.. köpa några tunna byxor i miniplutt storlek.. vi har tydligen bara tjocka mjukisar i dom storlekarna.. inte så konstigt med tanke på att Joline är född mitt i vintern.
Men annars så har vi nog det mesta klart... ja, förutom blöjor då.. får skriva upp miniblöjor på nästa inköpslista. Känns skönt att Joline praktiskt taget aldrig har blöja längre, bara när hon sover. Då slipper man 2 blöjbarn samtidigt. Hoppas bara att hon inte blir avis och vill ha blöja hon också bara för att lillebror har det. Har hört att det är vanligt..
 
Aja.. dags att ta fram målargrejerna..
 
Tjingelig


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0