drygt...

Försökte vara duktig igår och lägga upp bilder på vår lägenhet efter att jag hade städat och allt var fint.. men tydligen ville telefonen annorlunda för precis när jag skulle publicera så kom jag åt nån rackarns njapp och allt försvann... där fick jag för att jag litade på telefonen! :P
Nä... nästa gång man försöker nåt sånt får man nog vara väldigt nogrann och sitta på ett ställe utan barn så det inte sker en olycka :P haha!
 
Låg och tänkte på tatueringar igårkväll.. hur jag ska göra för att bygga på Lillemans namn på armen... jag tror jag kan ha en lösning :) Men annars får man väl öppna plånboken och börja om från början, haha :P Måste bara få tummen ur och börja skissa.
 
I övrigt så var det Jollans första dag på dagis efter julledigheten. Var lite orolig att hon skulle bli grinig vid avlämnandet eftersom hon sa igår att hon verkligen inte ville till dagis. Men efter lite pepp om att hon skulle få återse sina bästisar så sprang hon in på en gång och jag var tvungen att ropa tillbaka henne för att få hejdå puss och kram, haha! Underbara unge :P
Hon är så söt nu när vi sätter upp hennes lugg i en tofs också. Tanken är att spara ut luggen så vi tillslut kan ha den bakom öronen. Det är så drygt att underhålla luggen och klippa den hela tiden, vilket jag för övrigt börjar tycka även om min egen lugg.. :P
Men hur som helst så är det så fint när man ser hela ansiktet :) Och på nåt lustigt sätt så ser hon om möjligt ännu busigare ut också haha! :)

Och lilleman verkar ha kommit på att det är skönt att sova hela nätter nu... senaste nätterna har han sovit mellan 19.00-06.00.
Men undantag inatt då det blev en liten olycka och jag var tvungen att byta pyjamas mitt i natten.. då blev han väl lite pigg och kunde inte riktigt komma till ro igen :/
Men jag är hoppfull för framtiden! hehe. Så småningom får han nog flytta in i sitt eget rum också, har rensat ordentligt där inne så sänge får plats m.m. Känns som att de gånger han vaknar på natten och inte kan somna om så är det jag och sambon som väckt honom med vårt snarkande eller när man vänder sig i sängen. Läste nån stans att vissa barn vaknar mkt lättare i den här åldern och att det då kan vara värt att dom får eget rum, och det är ju ännu mer värt om han dessutom inte vill ha mat under natten längre :)

Lustigt egentligen hur man är tillbaka på noll i kunskap om barnens beteende, jag googlar allt lika mkt nu som jag gjorde med Jollan haha! Basic grejerna sitter ju kvar men alla barn är ju olika så det är lite halvkul :P
Jollan sov som en stock mellan 5 månader och strax efter hon fyllde 2. Det var först då som hon fick sömnsvårigheter :P Men det är ju som allt annat, går i perioder. Nu fylle rhon snart 3... tiden går så himla fort! Rätt som det är så är hon väl och stjäl gosaker i mammas barskåp haha!

Blev lite längre inlägg än tanken var.. men jag känner att när man väl börjat är det svårt att sluta haha :P När man inte skriver så ofta så finns det ju mer att berätta :)

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0