Huvva!

Ja nu är flytten över.. och det börjar faktiskt likna nånting här.. Nästan alla kartonger är uppackade. De flesta tavlor hänger på sin plats. Saknar egentligen bara 2 tavlor på L innan allt är fullbordat, haha! Vi var ju och otograferades förra veckan så att han får likadana tavlor som storasyster. Annars är det ju orättvist! En annan sak som var orättvis var att dom inte hade samma system som när J fotades så den här gången bev det nästan en tusenlapp dyrare.. Men men.. sånt som händer i branschen :/L skötte sig iaf utmärkt när vi var där, han sov faktiskt... var tvungen att väcka han genom halva för att få några vakna bilder också haha. Men även då var han snäll! Blev många leenden :)
Bilderna borde komma nästa vecka, spännande!!
 
För att återgå till lägenheten så är det bara lite annat kvar.. skulle vilja köpa ett högskåp till badrummet tex, för att frigöra lite plats nu när manhar ett gigantiskt skötbord! Och jag skulle även vilja ha kattlådan å lilltoan.. men då måste vi köpa en ny sån för den vi har är gigantiskt och ryms inte :/ Men vi får se hur det blir med den saken! Gumsi verkar ju iaf trivas bra här. Hon har inte varit lika jamig och hysterisk som på mariedal. Nu har vi dessutom fårr upp nät på terassen så hon kan va ute om hon vill. Dock är det så jävla kallt nu för tiden så hon föredrar att springa in på en gång :P Men möjligheten finns ju!
Ska lägga upp bilder sen tänkte jag på hur det ser ut här.
Sen hoppas jag bara att jag ska börja känna mig som hemma, är inte riktigt där ännu.. inne i lägenheten trivs man väl hyffsat.. jag fryser bara väldigt mkt... lite lägre temp här än vad jag är van vid.. sen är det ju allmänt sämre kvalitet här.. en del saker som mer eller mindre funkar, haha!
Utanför lägenheten är det inte lika trivsamt, tråkigt nog.. måste vänja mig vid att man inte har egen ingång längre och har som förlorat den där radhuskänslan.. trappuppgångar är mindre kul med barnvagnar och påsar och diverse saker som man ska upp med.. speciellt med tanke på att det är ganska omständigt att ta sig in från garaget när man har mkt saker i händerna.. Men som allt annat så är det ju en vanesak, blir säkert bättre ju längre jag bor här!
Huvudsaken det är bra på barnen, J kallar faktiskt detta för "hem" nu.. även om hon fortfarande kan yttra ordet nr vi kör förbi Mariedal.. Och L verkar också trivas.. han började iaf sova bättre när vi flyttade hit.. Kan ju bero på att vi har ny säng.. så att han inte rullar ner i en grop hela tiden haha :P
 
Nu är det nog dags att se om lilleman vill vakna... han är otroligt morgontrött av sig :P

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0