Separationsfas

Lilleman har en släng av separationsfasen skulle jag tro. Plötsligt blir han väldigt ledsen om vi lämnar han en stund. Till och med om vi bara sätter ner han på golvet fast ndå sitter brevid :P Och sen blir han ledsen när man lägger ner hn i sängen för att sova.. går över på en minut men jag tycker ändå synd om stackarn. Förstår han inte att jag aldrig skulle lämna han?! :) Sötunge!
Förhoppningsvis varar denna period inte allt för länge :P Skulle vilja att min sista månad hemma blev underbar :) Inte länge kvar till jobb nu faktiskt... börjar i juni. Svårt att fatta. Jag har ändå varit hemma i ett år nu, och mkt har ändrats på min arbetsplats. Så vi får se hur det känns när man kommer tillbaka :P

Sen börjar det närma sig tomtköp. Jag hoppas det går vägen! Är lite allmänt irriterad på att man måste betala vinstskatt, då försvann ju lite av handpenningen :/ Men det ska nog gå bra ändå :) Tänkte prata lite med banken snart. Väntar bara på att få lite kostnadskalkyler från husleverantören. han har fortfarande inte svarat på mitt mail! Skrev i måndags... 4 dagar är lite länge att vänta tycker jag. Men han kanske har semester eller nåt :/ Får ringa imorgon om han inte svarat än tror jag. I vanliga fall brukar han vara väldigt snabb :P
Vi var ju och tittade på 2 hus i veckan. Folk är om möjligt ännumer köpkåt då förhandsbudet var väldigt mkt högre än utgångspris. Kanske är det ammorteringskravet som spökat, folk vill passa på innan man måste betala. Hur som helst så la vi oss, för så mkt var det inte värt :P

Nä, jag hoppas på att vi hittar en bra tomt och ett bra och prisvärt hus så att vi kan bygga som vi vill ha det istället. Bara allt går vår väg när det gäller kostnader så blir det nog inga problem :) Tagga tagga!
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0