Morning!

Känner mig härligt utvilad efter en skrikfri natt :) Var på BVC igår och blev rekommenderad att ge lilltösen lite magdroppar mot magknipen. Verkar som att det funkar kanoners :)
Hon har ju som varit väldigt grinig och otröstlig mitt i nätterna efter kl 3-amningen. Igårnatt kunde jag inte få hon att somna förrän kl var 7 på morgonen.. så fort man la hon i sängen så vakna hon och skrek. Dög bara att ligga på mage.. och då blir jag ju orolig och kan inte sova själv eftersom barn inte ska sova på mage när man inte kan hålla koll på dom.. dumma regler.... men till slut var jag så slut så jag somnade ändå.. fick då sova till 10.. med lillan på mage i vagnen brevid sängen.
Var så less på dagen igår så mormor Lena och moster Jasmine fick komma och hämta hon och ta hand om hon några timmar. Så dom for iväg till sävar en sväng så fick jag vila. Klarade mig nästan en månad innan jag gav upp hehe :P Ganska tur man har folk som kan hjälpa till när man inte orkar längre :)
Men idag är jag utvilad iaf :) Tänkte dessutom försöka ta mig en powernap mitt på dagen så att jag orkar stanna uppe och se Mello ikväll. Det är ju final! Go YOHIO! :)
 
Men som sagt så var vi ju på BVC fö rkontroll igår.. Hon har inte gått upp lika mycket som sist hehe, så det är ju bra! Ökade bara 240g på 1 ½ vecka istället för 400 haha :) Så det är nog ganska bra med att bara ge ersättning på kvällen hehe.Vikten ligger nu på 4580g och hon var 57cm lång. Jävlar vad hon växer!
 
Imorgon blir hon en månad gammal. Härligt att "den första härliga tiden som man ska ta till vara på" sakta men säkert går framåt och snart är över! Jag längtar faktiskt tills amningsperioden är över.. det är det som är drygast. Den som påstod att det är lätt att amma ljög brallerna av sig! Jag har fortfarande ont :( Kommer nog aldrig bli bra.. och när man tror att smärtan och allt sånt är påväg att försvinna så blir det fel igen och vips så är man tillbaka på ruta ett med ajaj i boobsen. Är bara glad att stockningen är hyffsat under kontroll.
Och jag längtar till hon sover hela nätter, gud så skönt det ska bli haha :) Det är ju faktiskt ändå nice att hon bara vaknar 1-2 gånger per natt. Finns ju vissa barn somtydligen vaknar och vill äta typ hela tiden :P hehe
 
Nä.. nu orkar jag ej skriva mer.. ska ha en förhoppningsvis skön dag som avslutas med tacos och mellofinal :)
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0