6 veckor

1 ½ månad gammal, inte illa pinkat!
Nu börjar tjoppan vilja upptäcka världen, verkar det iaf :P Hon tittat överallt och kan inte riktigt komma till ro bara för att hon har så mycket att se på. Det är ju gulligt medan hon är lugn men när det blir för mycket och hon borde sova så blir hon knäpp.. allt tittande gör att hon inte kan somna. Man kan ju tycka att då borde hon bara stänga ögonen och låta bli.. men tydligen funkar det inte så :P
Hoppas hon snart lär sig att världen inte är på väg någon stans och att hon kan vänta med att titta på den tills hon vaknar igen :P
 
Hennes läkarbesök i torsdags gick alldeles utmärkt! Hon verkar vara fullt frisk :) BÅda hjärnhalvorna fungerar, som doktorn sa :P haha
Har gått upp ytterligare 240g, men dock bara väx ca ½ cm.. men huvesaken hon får i sig det hon ska så är jag nöjd :)
Nästa vägning och mätning är inte förrän om en månad... ganska långt måste jag säga.. tänk om jag blir knäpp och tror att hon inte går upp i vikt pga knäppt ammande? Jag måste nog köpa nya batterier till vår våg här hemma så att jag kan väga hon utan att fara på BVC :P Bara lite skrämmande att väga så eftersom jagh måste stå på vågen också.. då ser man ju hur mycket man själv väger haha :P Vet att jag ahr gått ner 10 kg i och med förlossningen men efter det har jag inte vägt mig nå mer :P
Men jag hade tänkt vänta till min efterkontroll för att se hur det har gått med vikten, lättare att väga sig på samma våg man gjorde under graviditeten. Då vet man ju exakt vad man går upp och ner :P hehe
 
Idag ska vi ut på promenix, vi ska ta med oss kaffe och varm choklad och hitta en fin fin plats längs ängarna och ha det skönt i solen en stund :)
Så nu äter jag och Eric lunch.. och sen när tjoppa vaknar få rhon lunch.. och sen gör vi oss i ordning för utflykt :)
 
Tjingeling!


Kommentarer
jasmine

Lät som en helmysig dag! :)

2013-03-24 @ 13:45:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0