stughelg

Ja, tanken var god.. men... som vanligt ska det mesta strula sig när man far til stugan.. iaf så här tidigt på året.. allt slutade iaf med at pumpen som drar upp vattnet till alla kranar inte riktigt ville suga.. blir nog att köpa en helt ny pump! vi hade tänkt stanna till idag men det blev hemfärd igår istället.
Många var myggen också, helt sjukt! Så fort man öppnade en dörr så kom 50 st in typ! Stackars Jollan fick flera stycken på sig! Och vem vet hur mycket hon blev biten under natten när man inte var där och slog bort alla?! Dock verkar hon inte ha fått något kliande bett... då hade man nog märkt det tänker jag... dumma insekter!
Så jag tror att det blir att införskaffa sig en sänghimmel i form av ett jjätte-myggnät man kan ha över sängen om nätterna!
 
Annars är det lugnt... hon har kommit in i en sån där snäll fas nu igen. Den har varat i ungefär en vecka nu-.. så vi får se om det vänder snart haha :P Sover jättebra gör hon. Och har börjat dra benen under sig när hon ligger på mage, som om hon vill ända sig eller rent ut sagt börja krypa haha, ser ganska kul ut! Märks att hon tar i för hon ser så jävla koncentrerad ut haha!
De nya leksakerna vi köpte i veckan har gjort underverk! Hon tycker dom är jätteroliga :) Hon blev nog less på dom gamla haha :) Dessutom börjar hon tycka om att ligga i babygymmet igen :) Saker och ting verkar ljusna en aning. Hoppas det håller i sig ett tag nu.
 
Sommarn är dessutom här, fantastiskt! Bara en månad kvar tills Eric får semester och är hemma i hela 5 veckor :) Här behöver det inte sparas på några semesterdagar då han ändå är föräldraledig över jul och nyår haha!
Blir en härlig sommar tror jag! Om nu inte solen steker i 27 grader varje dag så... Joline tycker inte riktigt om värmen, blir så svårt att sova då :P Blir bra med lite regnuppehåll som det är idag hehe :)
 
Sen är det snart dags för lilla kusin att komma! Bara ett fåtal veckor kvar innan det är dags nu! Spännande!
Jag tror på tjej, mycket och brunt hår, blå ögon, 3,5kg, och 50cm lång :D
Det är så roligt så jag tror jag dör snart! Sitter som på nålar för att få samtalen att nu är ungen här! hehe Go Jasmine! Spännande!
 
Annars så har vi den första av 5 föräldraträffar imorgon :) Ska bli kul och se vad som händer på dom :P Tråkigt att inte Eric kan följa med när det är första gången, han jobbar ju eftermiddag till veckan. Men veckan efter kan han hänga på :)
 
Men nu ska jag ta och betala en faktura så jag inte glömmer bort den... hehe, på återskrivande!
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0