Framsteg!

Japp. Joline sover numer hela nätter, med en liten paus vid 4-5 tiden då hon blir orolig och snurrar och har sig en massa. Men snart så har hon nog förstått att man kan vara lugn och fortsätta sova till 6 eller 7 på mornarna :) Riktigt härligt att slippa amma mitt i natten :)
 
För övrigt så ammar jag nästan ingenting längre :/ Bytte ju ut ett par mål om dagen eftersom hon bara skrek vid bröstet så fort hon kom dit.. verkade inte riktigt peppad på det längre.. men det fortsatte bara och nu ammar jag bara på kvällen innan läggdags.. känns som att det sinar fort på mig.. Så min idé att amma helt till 6 månader gick ju inte riktigt.. Men hon är ju 5 nu så så långt ifrån var det nog ändå inte.. Synd hon blev sådär trilskig :/ MEn vissa barn blir bara så har jag förstått. Hon är iaf jätteduktig på att äta sina smakportioner också. Dock var kalops ingen favorit :P Eric har ju köpt spagetti och köttfärssås, kanske blir det bättre? Men inget var så gott som vattenmelon haha! Hon bara gapa och ville ha mer hela tiden :P
Hon har nog fått lite pådrag av kusin Moa också. För när Moa äter så vill hon väl härmas och då åt hon mycket bättre än i vanliga fall hehe. Hon måste bara lära sig hur man sväljer och tuggar, men det blir bättre och bättre :)
 
Vi var iaf i stugan tors-lör. Hela familjen från Erics sida :) Mycket trevligt var det och kusinerna hade hinmla skojj tillsammans :) Fick till och med en bild på när dom håller varandra i handen :) Intressant med andra små bäbisar haha :)
 
Kan också meddela att plommonpuré är en mirakelkur för småttingar som har svårt att bajsa. Hon kunde helt själv igår :) Fantastiskt! Efter att ha behövt hjälp i ett par månader så blev hon nog kanonglad när det inte gjorde ont längre :)
 
Första veckan på Erics semester har med andra ord varit kanonbra! Nästa vecka väntar BVC besök! Det förstas på över 2 månader!! Ska bli spännande att se hur mycket hon har växt :P Så som alla påstår så är hon ju ganska lång :P
 
Nä, dags att skanna IKEAs hemsida på jakt efter bra saker då mor å far ska ner till Jönköping och hälsa på Jasmine, Dennis och lilla Stella :)
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0