Suck..

Är man sämst eller?
Jag har nu råkat tvätta en av Erics t-shirtar rosa... igen... Hade ett rött plagg med i tvätten och tänkte att, "äsch! Det har tvättats så många gånger så det färgar inte av sig längre"... shi fick jag för det! Och det är inte första gången det händer heller... med samma t-shirt också tror jag... :/ Tydligen är jag ingen fena på att tvätta haha!
Jag körde iaf in den i maskinen en gång till med vitpulvet och vanish crystal white! Hoppas den blir vit på en gång... annars får vi bara vänta tvätt efter tvätt som sist.. för den blev faktiskt vit igen förut haha :P
Det jobbiga nu är bara att jag måste hålla mig vaken tills maskinen är klar... är väl typ 40 minuter kvar... varför måste den pipa när den är klar för? Hade den inte pipit när tvätten är klar så hade Eric kunnat ta ut den och hänga den när han kom hem... men nej.... pip pip pip säger den... ända tills man öppnar luckan! Aja... sånt är livet.
 
Så nu har jag lite att göra.. Jag har sett lite vampire diaries.. men har nu hunnit ikapp mig själv så det finns inga fler avsnitt att se... det startar upp igen denna vecka så på fredag kommer nästa avsnitt :) hehe!
Har redan ätit så det kan jag inte uppehålla mig med heller :P Däremot har jag börjat med mina fina matlådor! Har nu totalt 4 st i frysen! och mer ska det bli! Vi var och storhandlade igår och köpte mer än vad vi brukar bara för att jag ska göra massa matlådor att ha när jag sen ska ta hand om bäbis. Känner att jag inte riktigt orkar laga mat då hehe :P Läste någonstans att det var en jättebra grej att ha färdiga matlådor i frysen som man bara behöver ta fram vid behov, poff så är det mat på bordet! Nice va? hehe!
 
Tråkigt..... Eric jobbar eftermiddag i veckan.. är helt själv och ensam :/ Ingen att prata med... utom mig själv då, men det är lugnt.. Jag är lite knäpp på det viset :P haha! Om inte annat så har jag ju Gum och Bubb att prata med.. även om dom inte svarar så mycket, dom ligger mest och är söta :) Dom har dessutom hittat en till babypryl att nyttja som sin egen.. nämligen skötväskan. Höll på att leta mig tokig efter Lillkisse för några dagar sen och hittade henne inne i skötväskan som låg på bänken i badrummet, knäppis.. Dagen efter låg Bubbas där inne. Vet inte riktigt vad dom vill säga med detta beteende men något säger mig att dom kanske inte diggar tanken på ett småsyskon :P haha
Har iaf lyckats hålla dom borta från korgen, tack och lov! Blev lite bråk för någon natt sen men det har inte gjorts några försök sen dess. Jag tror att jag halvt skrämde livet ur kissen faktiskt :/
Och sängen låter dom fortfarande vara :) Det är bra, för man vill ju inte att stackars bäbis ska få massa katthår i näsan :)
 
På tal om bäbis... jag tror det är en liten dancer därinne! Den verkar digga piruetter iaf! Rörelserna denna vecka har dock minskat en aning... inte lika kraftiga vändningar längre. Dom påstår att det är normalt i slutet :P Även om den fortfarande tycker om att trycka upp foten under mammas revben, suck.... Den tycker även om att göra mamma kissnödig stup i kvarten! och då menar jag verkligen kvarten!
Tycker den kan börja visa sign på att vilja komma ut nu... Vart är förvärkarna jag har hört så mycket om? Borde inte dom komma nu? Ni som varit gravida.. kände ni av några? och när började ni känna av dom isåfall?.. Jag börjar tro att dom har missat några veckor på datumet.. beräknad förlossning är säkert inte förrän mitten på februari... Gud vad jobbigt om jag måste vänta så länge :P Hoppas jag inte går över tiden.. skulle vara så tråkigt att vara hemma och bara vänta.. :/ Det är dock förvånande många som tror att bäbis kommer komma tidigare än 27e... Själv tycker jag det verkar väldigt osannolikt :P

När vi ändå pratar bäbis kan jag ju lägga upp infon om vecka 39 eftersom jag nu är i den....:
 
"Du kan känna dig tung och trött och ha kraftiga förvärkar. Livmoderhalsen mognar för förlossningen. Livmodern tar nu upp all plats i bäckenet och en stor del av buken. Den trycker mot bröstkorgen, och det kan hända att du känner dig riktigt besvärad av graviditeten nu. Har du blivit rödflammig i ansiktet, så beror det på att hjärtat och blodomloppet arbetar hårdare än någonsin med. Förmodligen börjar din vikt plana ut och vissa kvinnor går till och med ned i vikt den sista veckan före förlossningen. Oroar du dig för något! - Vad som helst, så ta upp saken när du är på kontroll hos din barnmorska.

Barnet väger nu ca 3,5 kg och är omkring 37 cm långt från huvud till stjärt. Fostervätskan förnyas var tredje timme och det mesta av lanugohåret har fallit av när födseln nu är nära. Barnet sväljer hårstråna tillsammans med andra utsöndringar och allt hamnar i matsmältningsapparaten. Det kommer ut som barnbeck vid första tarmtömningen. I lungorna ökar produktionen av ytaktivt medel ytterligare, samt lungmognaden. Navelsträngen är omkring 51cm lång och är ungefär lika lång som ditt barn från topp till tå. Nu kan det vara svårt att märka barnets alla rörelser."
text från gravid.se
 
Ja som sagt.. vart är dom kraftiga förvärkarna? :P haha! Däremot så håller jag med om det där med att känna sig stor... men sånt för man ta om man är en fetknopp :P hehe!
 
Nä... måste resa mig från denna stol nu för rygg säger emot.. tror jag går och myser med mina lurviga bäbisar en stund tills tvätten är klar.. förhoppningsvis inte allt för länge  för nu har centrifugen startat :P hehe!
 
Tjingeling!


Kommentarer
faster sandra

Fick dom kraftiga förvärkarna 2-3 dagar innan bf.
Du kommer att känna skillnad när dom kommer men inget att oroas över. Ingen att prata med hemma?!?!!? RING MIG :D Kram

2013-01-15 @ 14:32:50
jasmine

Vad tusan! Vi pratar ju varje dag! :P

2013-01-15 @ 18:18:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0