Mums

Sitter för tillfället och käkar sockerkaka och drcker en kopp te :)
Bakade sockerkakan igår eftersom jag fick besök av Matilda och Elias :) Jag saknade dock receptet.. har tappat bort det någonstans! Men jag lyckades komma ihåg med hjälp av Lena hehe :P Var bara något svårt med antalet minuter den skulle va i ugnen :P Var och kikade hela tiden för att vara säker på att den inte skulle bli för torr :P Tror jag lyckades ganska bra hehe! Problemet var bara att formen sög totalt! När kakan skulle ut så kom bara halva haha! Resten stannade kvar så jag fick skära ut det :P Tror det är dags att släga den formen en gång för alla!
 
Var iaf trevligt att få besök igår! Och Matilda fick äntligen se lägenheten våran också hehe! Premiärbesöket så att säga :) Ska inte förnek att det blev mycket babysnack, med fokus på forlossningen :P Känns som att det är det enda jag kan tänka på för tillfället... har jag packat allt som ska med? har vi köpt allt som behövs här hemma? Kommer kissarna få mat under tiden vi är borta (kan ju hända att det tar ett dygn att trycka ut den också)..?... mycket att tänka på.. och ändå tror jag allt är fixat redan... Om inte, så lär man ju märka det senare.. Men som ni alla vet så är jag ett planeringsfreak och måste därför veta att allt är fixat.
 
Skulle vara bra om bäbis kom nu på en gång så jag slapp tänka på allt :P haha! Men nej nej.. den vill bara dansa på med sina piruetter där inne :/ Man tänker ju mer när man bara är hemma dessutom :P
Detta är ju då min 2a lediga dag.. har inte haft besök idag men däremot så har jag pratat i telefon hela förmiddagen :P Först med syster yster och sen med svägerskan :P Och nu sitter jag här och skriver... och ser på Vänner också, har nu precis sett det sista avsnittet i säsong 2 :)
Kanske börjar bli dags för lite lunch? Sen kanske jag far och handlar lite.. saknas lite grejer i kylen :P hehe
 
Och efter det? Vem vet... kanske ringa Eric.... känns som att jag halvt sitter fast i min telefon nu för tiden :P hehe!
Tänkte lägga in dom små frågorna en gång till också, ifall någon som vill vara med i leken har missat dom :P
 
1. Blir det pojke eller flicka?
2. Väger den över eller under 3,5 kg (eller helt enkelt en jämn 3,5a)?
3. Har den hår eller inte?
4. Blond eller brunett?
5. Ljusblå eller mörkblå ögon?
6. 10 fingrar och 10 tår... eller fler?
7. Tar förlossningen 5h, 10h, 15h, 20h, 24h, eller tror du vi knäcker dygnsgränsen?
8. Kommer Eric att svimma?
9. Kommer jag att be om att få åka hem mitt i hela processen?
10. Hur lång kommer den vara?
11. Kommer den för tidigt eller för sent? eller prickar vi av beräknat datum (27/1)?
12. Slutligen.... Kommer alien vara supersöt eller faktiskt se ut som en alien (hehe)?
 
Ja, vecka 40 fortsätter! Jag hoppas innerligt att alien kommer senast nästa helg :)
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0