gissningsleken börjar!

Såååå, lägger nu upp vad som gissats hittills.. vi börjar med frågorna...
 
1. Blir det pojke eller flicka?
2. Väger den över eller under 3,5 kg (eller helt enkelt en jämn 3,5a)?
3. Har den hår eller inte?
4. Blond eller brunett?
5. Ljusblå eller mörkblå ögon?
6. 10 fingrar och 10 tår... eller fler?
7. Tar förlossningen 5h, 10h, 15h, 20h, 24h, eller tror du vi knäcker dygnsgränsen?
8. Kommer Eric att svimma?
9. Kommer jag att be om att få åka hem mitt i hela processen?
10. Hur lång kommer den vara?
11. Kommer den för tidigt eller för sent? eller prickar vi av beräknat datum (27/1)?
12. Slutligen.... Kommer alien vara supersöt eller faktiskt se ut som en alien (hehe)?
 
och såhär gissar moster Jasmine:

1: Pojke!!
2: 3463 g
3: Bara småfjun
4: Brunett annars har brevbäraren varit framme!
5: Mörkblå som sen går över i ljusblå
6: Hoppas på 10 av varje
7: 4,5 h
8: Kan fasen hända! ;) Näe han kommer vara med hela vägen!
9: Nej! Du kommer kräva mer smärtlindring annars anmäler du dom! :P
10: 49 cm lång
11: 2/3 kommer lillen
12: Super söt! Det ligger väl i släkten! Hallå?!
 

Bettan gissar detta:

1. Pojke
2. 3.6kg
3. hår ja
4. blond
5. ljusblå
6. 10 av allt
7. 8timmar
8. inte svimma men gråta
9. nej du kommer be om att dom ska stoppa in den (alien) igen när den fastnat halvvägs
11. du går över tre dagar, hen föds alltså den 30/1
12. den kommer givetvis vara supersöt (åtminstone i dina ögon)
 

Själv gissar jag såhär:

1. Flicka
2. 3,1kg
3. kal som skalle-per
4. brunett
5. ljusblå
6. 10 fingrar, 10 tår
7. mellan 10-15 h
8. Han klarar det bättre än jag
9. nej, det trooooor jag inte iaf......
10. 48 cm lång
11. Går över 10 dagar och prickar in pappa Erics födelsedag, 6/3, eller så blir det den 27/1 :P
12. Som nyfödd -en alien, eftersom jag vanligtvis inte tycker att helt nya bäbisar är särskillt söta haha... men efter ett par timmar -sötast ever! :D
 
 
Hoppas fler vill vara med och gissa :)
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0