Due-date

Japp! Idag är det den 27 januari. Med andra ord mitt beräknade förlossningsdatum. Ser vi någon bäbis? Näääääe. Tråkigt... Nu kommer dagarna kännas ännu längre än vad dom gjort hittills.....
Har spenderat dagen sovandes eller allmänt slöandes i sängen/soffan/badkaret... Tror jag tog ut mig för mycket igår när jag sprang omkring och gjorde massa saker hela dagen.. därför blev det en sovdag idag :P
Nä.. sorgligt men sant.. Nu får vi ju bara börja se huuuur långt över tiden jag kommer gå..
 
Som en rolig grej har vi ju lekt gissningsleken och slagit vad om diverse förlossningsrelaterade grejer.. tänkte nu sammanställa allas gissningar och sen när bäbis kommer så ser vi vem som hade mest rätt och därför vinner :P hehe
 
Vi börjar med frågorna.....:
1. Blir det pojke eller flicka?
2. Väger den över eller under 3,5 kg (eller helt enkelt en jämn 3,5a)?
3. Har den hår eller inte?
4. Blond eller brunett?
5. Ljusblå eller mörkblå ögon?
6. 10 fingrar och 10 tår... eller fler?
7. Tar förlossningen 5h, 10h, 15h, 20h, 24h, eller tror du vi knäcker dygnsgränsen?
8. Kommer Eric att svimma?
9. Kommer jag att be om att få åka hem mitt i hela processen?
10. Hur lång kommer den vara?
11. Kommer den för tidigt eller för sent? eller prickar vi av beräknat datum (27/1)?
12. Slutligen.... Kommer alien vara supersöt eller faktiskt se ut som en alien (hehe)?

Jasmine:
1: Pojke!!
2: 3463 g
3: Bara småfjun
4: Brunett annars har brevbäraren varit framme!
5: Mörkblå som sen går över i ljusblå
6: Hoppas på 10 av varje
7: 4,5 h
8: Kan fasen hända! ;) Näe han kommer vara med hela vägen!
9: Nej! Du kommer kräva mer smärtlindring annars anmäler du dom! :P
10: 49 cm lång
11: 2/2 kommer lillen
12: Super söt! Det ligger väl i släkten! Hallå?!

Bettan:
1. Pojke
2. 3.6kg
3. hår ja
4. blond
5. ljusblå
6. 10 av allt
7. 8timmar
8. inte svimma men gråta
9. nej du kommer be om att dom ska stoppa in den (alien) igen när den fastnat halvvägs
11. du går över tre dagar, hen föds alltså den 30/1
12. den kommer givetvis vara supersöt (åtminstone i dina ögon)

Martina:
1 det blir en tjej
2 den väger över 3.5. Du får trycka hårt!
3 pyttelite fjun
4 brunett
5 ljusblå
6 10 av varje:)
7 den har nog inte bråttom så minst 15 h!
8 nej han kommer gråta för du kommer mosa hans hand eller ge han en smäll på käften!
9 du kommer skrika ungjävel!!! Och trycka hårdare:)
10 50 cm
11 den kommer 6/2
12 kommer vara knubbig och super söt!

Sandra och Tobias:
1. Flicka
2. Under 3.5 ca (3430)
3. Lite hår
4. Brunett
5. Ljusblå som går över till mörkblå med tiden
6 10 fingrar och 10 tår
7. 4.5 h från att ni har blivit inskriven på förlossningen.
8 nej han kommer inte svimma. Han kommer nog känna sig bitvis "hjälplös"
9. nej du kommer inte be om att få åka hem
10. 52 cm lång
11. Úppskattat datum 29/1
12. alla barn är fina, men inte när dom just kommit ut. Klart bäbisen kommer att vara supersöt, för ni är ju söta ;)


Susanne och Martin:
1. Det blir en tjej.
2. Hon väger över 3,5 kg
3. Klart hon har hår
4. Skulle tippa på brunett
5. Ljusblå ögon
6. 10 fingrar och 10 tår
7. Förlossningen tar 15h
8. Bäst att Eric får ta ett glas juice innan det sätter igång :P
9. Du kommer att klara det galant!!
10. 51 cm
11. För sent, 5/2?
12. Supersöt såklart

Jag själv:
1. Flicka
2. 3,1kg
3. kal som skalle-per
4. brunett
5. ljusblå
6. 10 fingrar, 10 tår
7. mellan 10-15 h
8. Han klarar det bättre än jag
9. nej, det tror jag inte......
10. 48 cm lång
11. Går över 10 dagar och prickar in pappa Erics födelsedag, 6/2, hoppas dock på den 27/1 :P
12. Som nyfödd -en alien... efter ett par timmar -sötast ever! :D
 
 
 
Såååå.. då får vi helt enkelt se vem som vinner skiten :P haha
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0