Babycheck

Var på MVC igår och hade min förhoppningsvis näst sista kontroll :P Magen hade inte växt något sen sist men 3 kg tyngre var jag :P haha
Vi kan nu lugnt konstatera att jag bräckte 12kg's gränsen :P Jag är nu på +14kg! Brutalt med 3 kg viktuppgång på bara 2 veckor.. men dom säger ju att man går upp mest på slutet haha! Sen har jag faktiskt svällt en del denna senaste veckan.. igårmorse fick jag till exempel inte på mig ringarna längre... sen fastnar mina sockar när jag ska ta av mig skorna också :P
För övrigt så var hjärtljuden bra även denna gång, något lägre än vanligt.. tror det landade på 140 genomsnitt, bäbis kanske sov :P hehe
Blodvärdet mitt har sjunkit en aning men inte så jättemycket, men jag fortsätter strongt med mina järntabletter! Har 1½ karta kvar, dom räcker precis om jag inte går över tiden hehe!
 
Imorgon är min sista arbetsdag innan ledigheten, har blandade känslor om det.. :/ Men det känns nog bättre när jag kommer hem imorgon och inser att jag inte behöver gå på jobbet på måndag haha! Det börjar gå lite sakta nu faktiskt, magen spänner en del.. ungefär som att jag har en sammandragning som håller i sig hela eftermiddagarna :P Så det går inte snabbast när jag förflyttar mig genom korridorerna :P Går dock bättre när jag sitter still på kontoret, då känns inte spänningarna lika mycket. Är dock förvånad att jag inte fick mer ont i ryggen dom här 2 veckorna... har varit ett par dagar då jag har knaprat alvedon, men annars så! Kasnke beror på att Annikas kontorsstol är den bekvämaste i hela stadshuset haha! :P
Nä.. Det blir nog med blandade känslor jag far hem imorgoneftermiddag...
 
Sen tänkte jag lägga upp bäbisfrågorna igen om någon har missat dom :) Bara att lägga in sina gissningar i en kommentar :)
 
1. Blir det pojke eller flicka?
2. Väger den över eller under 3,5 kg (eller helt enkelt en jämn 3,5a)?
3. Har den hår eller inte?
4. Blond eller brunett?
5. Ljusblå eller mörkblå ögon?
6. 10 fingrar och 10 tår... eller fler?
7. Tar förlossningen 5h, 10h, 15h, 20h, 24h, eller tror du vi knäcker dygnsgränsen?
8. Kommer Eric att svimma?
9. Kommer jag att be om att få åka hem mitt i hela processen?
10. Hur lång kommer den vara?
11. Kommer den för tidigt eller för sent? eller prickar vi av beräknat datum (27/1)?
12. Slutligen.... Kommer alien vara supersöt eller faktiskt se ut som en alien (hehe)?
 
Nu blir det tacos!
 
Tjingeling!


Kommentarer
sandra och tobias

1. Flicka
2. Under 3.5 ca (3430)
3. Lite hår
4. Brunett
5. Ljusblå som går över till mörkblå med tiden
6 10 fingrar och 10 tår
7. 4.5 h från att ni har blivit inskriven på förlossningen.
8 nej han kommer inte svimma. Han kommer nog känna sig bitvis "hjälplös"
9. nej du kommer inte be om att få åka hem
10. 52 cm lång
11. Úppskattat datum 29/1
12. alla barn är fina, men inte när dom just kommit ut. Klart bäbisen kommer att vara supersöt, för ni är ju söta ;)


2013-01-17 @ 20:30:20
Anonym

Gissning!
1 det blir en tjej
2 den väger över 3.5. Du får trycka hårt!
3 pyttelite fjun
4 brunett
5 ljusblå
6 10 av varje:)
7 den har nog inte bråttom så minst 15 h!
8 nej han kommer gråta för du kommer mosa hans hand eller ge han en smäll på käften!
9 du kommer skrika ungjävel!!! Och trycka hårdare:)
10 50 cm
11 den kommer 6/2
12 kommer vara knubbig och super söt!

2013-01-17 @ 20:48:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0