Mello!

Tjoho!!! Ikväll drar det igång! Första deltävlingen i melodifestivalen :D Inte så många man vet vika dom är, men det blir nog bra ändå :P hehe Har tjuvlyssnat på några av låtarna. Det är väl som vanligt att vissa är bättre och vissa verkar vara sämst.. haha! Men mest är jag nog nyfiken på den där YOHIO. Lillasyster har ju som pratat så mycket om han och att han är så himla bra! Nog för att hon diggar han för att han vanligtvis sjunger på japanska och är lite allmänt mangaaktig av sig.. med hår och kläder och sånt :P Men det ska bli spännande haha :)
Klockan 20.00 börjar det! Pepp!
 
Just nu sitter jag och ser på nyhetsmorgon. Det har blivit lite av ett tidsfördriv på dagarna... lite halvkul att man tycker det är roligt haha! Allt började i somras när man mådde sämst och var vaken på morgonen hela tiden. Finns inte så mycket att göra sådär innan kl 11 på dagarna :P
 
Kan uppdatera bäbisnyheter... hade lite värk igår under dagen.. liiiiite idag när jag vaknade.. känns som mensvärk.. har hört att det är förvärkar men sen tycker jag att det är så lite så det räknas inte... fattar inte varför jag inte kan få ha massa ont?!! Ändå har jag varit igång de senaste dagarna och inte bara legat i sängen och sett på tv.. försöker verkligen låta gravitationen hjälpa mig här, men icket....
 
Nu är jag ju i vecka 41 som sagt... finns ju dock ingen info om den veckan från gravid.se, pga att man bara ska va gravid i 40 veckor.... men jag kan hitta på en egen..:
"Nu kan du känna dig extremt less och irriterad på bäbis för att den inte vill komma ut. Lite småarg för att den trycker upp sina fötter i revbenet på dig. Och lite halvt deprimerad för att den inte verkar vilja komma ut alls......... Dum, dum minipluttbäbis!"
-text från Carro :P haha
 
Idag fudnerar jag på att putsa fönstren... av två anledningar.. för det första så har jag inte gjort det sen vi flyttade in och gjorde rent efter renveringen haha. För det andra så är det små tassavtryck på ALLA fönster :P Kissekatt som jagar fåglar från insidan och kissekatt som vill in från balkongen haha :P
Sen kanske jag ska ta ugnen också när jag ändå är igång.... tappade ju ner grejer mellan gallret för nån dag sen och efter det så blir det lite halvt rökfyllt där inne när man använder den haha :P
Sen tror jag inte att det är så mycket mer "storstäd" som behövs.. Eric körde ju vanliga fredagsstädet igår medan jag latade mig.. hehe....

Eric är för tillfället och kör lite skoter :P Det var nära att han inte följde med grabbarna pga den kommande förlossningen (om man nu ska tro på att den är nära...). Han säger att det kan ju helt plötsligt bli dags och då kan hanju inte vara ute på skotern! Men då tyckte jag synd om han.. han får ju inge kul alls... han har inte ens druckit en öl sen nyårsafton.. stackarn... Så jag sa att så länge han har telefonen där han känner vibrationerna ifall jag skulle ringa så tycker jag han kan åka. Det lär ju som sagt inte bli så mycket skoter efdter bäbis kommer... Jag menar.. skulle jag börja få värkar nu så hinner han nog hem innan den ploppar ut.. tror inte att det tar bara två timmar från värkarnas start tills dess att ungen är ute :) Isåfall skulle man nog hamna i rekordboken hehe!
 
Men sen när jag har städat och haft det roligt idag så ska jag nog se lite mer Vänner.. har nu kommit till mitten på säsong 8 :) Går fan fort ändå....
 
Tjingeling!


Kommentarer
faster sandra

Hhaha din beskrivning på v 41 var klockren :D bara två säsonger kvar nu sedan kommer bebis :P

2013-02-02 @ 14:38:21
jasmine

Sjukt rolig info om v 41! Haha!!!

2013-02-02 @ 16:15:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0