:)

Som ni troligtvis vet så har lilla bäbis kommit nu! :) Känns lite overkligt och skrämmande att man nu har en nyföding att ta hand om, men även spännande och himla mysigt :) Detta blir inget långt inlägg.. tänkte bara att vi ska se vem som vunnit bettingen :)
 
 
Frågorna:
1. Blir det pojke eller flicka? -Flicka
2. Väger den över eller under 3,5 kg (eller helt enkelt en jämn 3,5a)? -4045g
3. Har den hår eller inte? -Hyffsat mycket faktiskt
4. Blond eller brunett? -Brunett
5. Ljusblå eller mörkblå ögon? -Mörkblå
6. 10 fingrar och 10 tår... eller fler? -10 av varje
7. Tar förlossningen 5h, 10h, 15h, 20h, 24h, eller tror du vi knäcker dygnsgränsen? -ca 9,5h från inskrivningen
8. Kommer Eric att svimma? -Nej, han var kanon!
9. Kommer jag att be om att få åka hem mitt i hela processen? -Nopp, jag var kanon, haha
10. Hur lång kommer den vara? -51cm lång
11. Kommer den för tidigt eller för sent? eller prickar vi av beräknat datum (27/1)? -10 februari
12. Slutligen.... Kommer alien vara supersöt eller faktiskt se ut som en alien (hehe)? -Hon hade faktiskt ett alienhuvud, lite toppig sådär som om man skulle ha använt sugklocka.. Men trots det så var hon ju så rund och go så hon var söt redan från början :)
 

Rättningsprocessen ser ut såhär... Fet text är för rätta svar, Sned text är för halvrätta svar :)

Jasmine:
1: Pojke!!
2: 3463 g
3: Bara småfjun
4: Brunett annars har brevbäraren varit framme!
5: Mörkblå som sen går över i ljusblå
6: Hoppas på 10 av varje
7: 4,5 h
8: Kan fasen hända! ;) Näe han kommer vara med hela vägen!
9: Nej! Du kommer kräva mer smärtlindring annars anmäler du dom! :P
10: 49 cm lång
11: 2/2 kommer lillen
12: Super söt! Det ligger väl i släkten! Hallå?!
 
TOTALT: 6 rätt
 

Bettan:
1. Pojke
2. 3.6kg
3. hår ja
4. blond
5. ljusblå
6. 10 av allt
7. 8timmar
8. inte svimma men gråta (grät inte under förlossningen, men efter hon kom såg jag allt en tår, därav halvpoäng)
9. nej du kommer be om att dom ska stoppa in den (alien) igen när den fastnat halvvägs
11. du går över tre dagar, hen föds alltså den 30/1
12. den kommer givetvis vara supersöt (åtminstone i dina ögon)
 
TOTALT: 4 rätt
 

Martina:
1 det blir en tjej
2 den väger över 3.5. Du får trycka hårt!
3 pyttelite fjun
4 brunett
5 ljusblå
6 10 av varje:)
7 den har nog inte bråttom så minst 15 h!
8 nej han kommer gråta för du kommer mosa hans hand eller ge han en smäll på käften!
9 du kommer skrika ungjävel!!! Och trycka hårdare:)
10 50 cm
11 den kommer 6/2
12 kommer vara knubbig och super söt!
 
TOTALT: 5,5 rätt


Sandra och Tobias:
1. Flicka
2. Under 3.5 ca (3430)
3. Lite hår
4. Brunett
5. Ljusblå som går över till mörkblå med tiden
6 10 fingrar och 10 tår
7. 4.5 h från att ni har blivit inskriven på förlossningen.
8. nej han kommer inte svimma. Han kommer nog känna sig bitvis "hjälplös"
9. nej du kommer inte be om att få åka hem
10. 52 cm lång
11. Úppskattat datum 29/1
12. alla barn är fina, men inte när dom just kommit ut. Klart bäbisen kommer att vara supersöt, för ni är ju söta ;)
 
TOTALT: 7 rätt


Susanne och Martin:
1. Det blir en tjej.
2. Hon väger över 3,5 kg
3. Klart hon har hår
4. Skulle tippa på brunett
5. Ljusblå ögon
6. 10 fingrar och 10 tår
7. Förlossningen tar 15h
8. Bäst att Eric får ta ett glas juice innan det sätter igång :P
9. Du kommer att klara det galant!!
10. 51 cm
11. För sent, 5/2?
12. Supersöt såklart
 
TOTALT: 7,5 rätt


Jag själv:
1. Flicka
2. 3,1kg
3. kal som skalle-per
4. brunett
5. ljusblå
6. 10 fingrar, 10 tår
7. mellan 10-15 h
8. Han klarar det bättre än jag (ger mig själv ett halvpoäng där, för att han klarade det lika bra som jag, men inte bättre hehe)
9. nej, det tror jag inte......
10. 48 cm lång
11. Går över 10 dagar och prickar in pappa Erics födelsedag, 6/2, hoppas dock på den 27/1 :P
12. Som nyfödd -en alien... efter ett par timmar -sötast ever! :D
 
TOTALT: 5,5 rätt
 
 
Sååå.. inte det lättaste att bedömma haha :P På frågan om vikten så har jag gett halvpoäng till alla som gissade över 3,5kg, eftersom det faktiskt var det som var frågan.. hade någon skrivit exakt så hade dom fått en hel poäng.
Samma sak med hårmängden, frågan var ju hår eller inte, så både småfjun och kaluffs får poäng för det :)
 
Och vinnaren är: Sussi och Martin! Grattis!!! Ni vinner ingenting! haha :) Nädå, ni vinner äran förstås! :D
 
Första plats: Sussi och Martin med 7,5 rätt
Andra plats: Sandra och Tobias med 7 rätt
Tredje plats: Jasmine med 6 rätt
Delad fjärdeplats: Jag och Martina med 5,5 rätt
Femte plats: Bettan med 4 rätt
 
Det var väl en rolig tävling :) Nu ska jag fortsätta mysa och ha det skönt med lillan.. (som för övrigt har fått namnet Joline.. Kan ju vara kul att meddela det också.. haha!) Hon har skött sig exemplariskt inatt och sovit jättebra jämfört med första natten hemma :P Så nu ska det samlas krafter innan hon vaknar för nästa matning :)
 
Tingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0