bärsjal

ja idag provar vi bärsjalen för första gången :) Hon blev tyst direkt när hon hamna i den :) har sovit nu i snart 2 timmar hehe! Känner att sjalen kommer bli en kär vän! fram till hon väger 10 kg hehe :P
 
På tal om vikt... Vi var på BVC igår för att väga ch mäta! Hon är nu 54 cm lång och väger 4300 nånting g. Hon har gått upp ganska mycket på 2 veckor, ca 4hg, så min oro om att hon inte får i sig nog vid ammning är bortblåst hehe :P hon skriker helt enkelt bara för att hon vill skrika :P Vi ska nu försöka minska på ersättningen, kanske bara trycka i hon på kvällen om hon inte blir mätt.
Att amma  varannan timme under dagen är okej, men att inte få sova åt minstone 3 timmar utan uppehåll gör mig galen, så då är det bra att man kan trycka i hon lite extra ersättning som mättar skitbra :)
 
På tal om skit... hon lackera hela badrummet igårnatt... inte kul! Bajsunge! Var då tvungen att städa mitt i natten.. kunde tänka mig ett bättre sätt att spendera dom timmarna.. sova tex.
 
Nä... idag är första dagen vi är själva, jag och Joline.. Eric började jobba idag. Får se hur det går med nattningen ikväll... Eric brukar ju vanligtvis ta hon på kvällarna så jag får sova.. Men ikväll ska jag lyckas natta hon själv... får se hur det går!
 
Imorogn kommer syster upp från Jönköping och hälsar på ett par veckor :) Så då blir jag inte helt själv, hon kommer nog hänga här en del! känns skönt.. blir lite lättare att anpassa till att vara själv när man får hjälp några timmar om dagen en period. Annars blir det ju bara hux flux så börjar Eric jobba och man är ensam helt plötsligt!
Sen råkar jag veta att hon har med sig en polkagris från gränna till mig hehe! mumsigt värre :D
 
Okej... nu orkar jag inte skriva mer... ska ta det lugnt i soffan ett tag innan lillan vaknar och vill ha mat!
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0