+ 11 dagar

Ja.. då var vi inne på 11e dagen. Jag hoppas verkligen att det händer snart! Senast söndag! Annars blir det igångsättning! och det vill vi inte! :P
 
Gådagen blev lyckad! Jag hann få den perfekta timingen på middagen hehe! Trodde jag skulle försova mig hehe.. råkade ju som somna där på eftermiddagen :) Jag hade sagt till Eric att vi skulle äta kl 5. och när klockan var 3 minuter i så var köttet klart! haha! Fantastiskt timing! :D Riktigt gott blev det också! Blev en massa över också så vi kan käka rester idag :D
Efter maten blev det fika! Semeltårta.. helt enkelt en gigantiskt semla haha! Plus lite mer fikabröd :) Det var mumsigt! Och Eric fick fin fina presenter, av mig fick han middagen... och 2 st öl! haha! Alkoholfria :P Där tänkte jag till riktigt ordentligt hehe! Eric fick också en jättefin flytväst av Martin! Som egentligen är till bäbis :D Den hade vi inte tänkt på hehe :) Och vi som har planer på att vara ute på havet en massa till sommarn :)
 
På dagen var jag ju även hos barnmorskan. Sista besöket.. kommer nu inte träffa henne igen förrän om ett par månader då det är efterkontroll :P
Magen hade växt 1 cm och viken hade ökat med några hekton.. så nu ligger jag väl runt 13kg + ... hjärtljuden var lite lägre än vanligt, bäbis låg nog och sov :) Annars brukar den vakna av att hon klämmer och känner på magen haha :)
Allt såg bra ut, mina värden och blodtryck var som vanligt kanoners! Då ska det bara göras en större undersökning imorgon för att kolla så det står rätt till.. fick tid mitt på dagen så Eric tog helledigt från jobbet hehe :) Då blir det ultraljud och grejer.. tänk om man råkar se vad det är för kön då?.. Man kanske borde blunda under själva undersökningen..? Men å andra sidan är det ju spännande att se den lilla krabaten igen så jag tror inte jag skulle klara av att blunda haha! Äsch! Ser vi könet så ser vi det.. Vi kommer ju ändå se det om några dagar ändå så haha!
Ska bli skönt att höra om allt är ok. Jag har börjat bli nojjig nu på sista tiden att något ska vara fel.. Men den rör ju fortfarande på sig så den lever ju iaf! :)
 
Idag har det gått sämre..... började redan inatt faktiskt.. kunde verkligen inte somna,,, klockan blev iaf 1 innan jag somnade.. provade både vår säng och gästsängen.. inget funkade! Sen blev jag extremt hungrig, så jag tryckte i mig ett par mackor.. Till slut lyckades jag iaf! Och sov riktigt bra ändå! om man bortser från de vanliga pissepauserna haha! Men jag sov så djupt att jag inte ens märkte Erics väckarklockor! När jag vaknade vid 8 tiden för att gå på toa så blev jag panikslagen för att jag trodde Eric hade försovit sig! Efter att jag hade kämpat med att få upp mitt kolossala arsle ur sängen för att kunna väcka han så var han redan borta :P Kan säga att om man inte vaknar av Erics väckarklockor så sover man tuuungt! Ganska skönt att inse det faktiskt :) Men sen somnade jag igen och fick sova till halv 10 ungefär :)
 
Efter att jag har varit uppe så har jag hunnit krascha ett av dom fina ölglasen... och tappat ut halva kryddskåpet på golvet i jakt på kanel.... För jag var ju tvungen att äta gröt till frukost.. suck! Denna dag känns fantastisk! Jag tänkte faktiskt bara ligga i sängen och se vänner.. har ingen ork till nåt över huvetaget! Men jag skulle behöva tvätta.... jag får ta det senare.. när jag har mer kämparglöd haha :)
 
Nä.. nu vet jag inte vad jag ska skriva längre... jag får babbla på mer sen om jag kommer på någe mer hehe :P
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0