Update....

Dags för lite info! Just nu befinner jag mig i vecka 22 (21+1)
 
"Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500g. Barnet har fått en dygnsrytm. Det både sover och är vaket. Antagligen är det som mest livligt när du vilar dig. Svettkörtlar har utvecklats och huden är inte lika genomskinlig. Naglarna är fullt utvecklade och fortsätter att växa. Hjärnan växer mycket snabbt och speciellt den del som ligger mitt i hjärnan - germinal matrix. Dess uppgift är att tillverka hjärnceller fram till att barnet är fött och försvinner sedan. Barnets hjärna fortsätter dock att växa fram till fem års ålder."
 
text från gravid.se
 
-
 
Ja, vad ska man säga om det? Jo.. jävlar vad den börjar växa fort nu :P om en månad har jag säkert en riktig badbollsmage! Det där med att den är mest aktiv när jag är minst aktiv stämmer otroligt bra! Just nu tex.. jag ligger i sängen och tänkte strax sova och har det lugnt och skönt.. då passar den på att leva rövare! :P
 
Annars så säger dom att pigmentfläckar kanske börjar synas nu.. tex att mina fräknar/födelsemärken blir mörkare.. vi får se hur det blir med det :P och sen har jag även läst att håret nu är tjockare eftersom man inte tappar nå mycke hår just nu. Kan meddela att just den grejen har jag inte märkt av än så länge... men kanske kommer det också :) Isåfall får jag väl lägga upp en bild så det finns bevis på en tjockhårig Carro, naha!
 
Om vi sen skippar barnsnacket så kan jag tala om att nu är förråd och lägenhet rensat på skräp!! Sköööönt! Så länge som jag har längtat efter detta moment! En stor sten som ramlat från axlarna! :)
Lite kul var det att vara på Gimo i spöregn.. man var typ nästan själv och vi hade en kille som hjälpte oss helt för oss själva nästan :) Han tyckte dessutom att vi slängde för bra saker.. typ möbler och dammsugare med mera :P Kul var det iaf :)
 
Så imorgon blir det nog att sätta upp väggskåpen och sänggaveln och sen är allt det ur vägen också :)
 
En liten spoiler.... på onsdag ska jag besöka ett medium, spääännande!! :P Och även lite havt skräckslagen! Efter det besöket kommer säkert ett utförligt inlägg haha :P Ska bli intressant att se vad hon har att säga :)
 
Tjingeling!


Kommentarer
Jasmine

Varför ska du besöka ett medium??!!

2012-09-17 @ 23:11:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0