Sjuk

Hej hopp alla friska och pigga människor! Själv är jag sjuk.. :( Andra dagen jag är hemma från jobbet... vill inte vara sjuk! Blir så mycket mindre i lön juu :( Känns som att det är nu man kasnke behöver pengarna mest..
 
Har varit förkyld länge men det var inte förrän semestern i Norge som det bröt ut ordentligt, det är som vanligt med andra ord! Om man bortser från förkylningen så var det väldigt trevligt i grannlandet! Jag har ju som sagt aldrig varit där förut. Långt ut i håvete bodde dom :P myclket upp och ner och runt... och hit och dit.. men till sluuuut var vi framme :P Kringelkrok har en helt annan betydelse för mig just nu :P
Vi for på siteseeing på fredagen, har många bilder på de höga bergen.. lite halvt skrämmande att stå mitt i vägen ifall det skulle bli ett ras.... :O
Synd bara att det var så dåligt väder medan vi var där.. Mest dimma och regn så det blev inte lika många fina kort som jag hade hoppats på men på fredagen kunde man ju iaf se topparna :)
Sen var vi också och käkade på restaurang sista kvällen, efter många om och men! Det var stängt pga sjukdom i matstället i byn så vi fick färdas lite längre. Men då fick man ju se ytterligare sidor av bergen :P
Vi var också och kikade inne i en fiskfabrik... det kunde jag ha sluppit eftersom fisklukten höll på att ta kål på mig :P Värst var att min halsduk började lukta firre efteråt... tur det finns tvättmaskin! :P
På tal om fisk... vi hade ju tänkt fara ut på havet och fiska.. det blev dock inte så eftersom det tydligen var blåsigt och stormigt ute till havs.. lite halvdepp på den, men vi får ta det nästa gång vi är uppe.. Kanske under sommaren, då det är lite varmare? :P
Erics lilla brorson bodde också med oss ett par dagar, mer lättroad unge kan man ju leta efter :P Han kunde sitta helt själv och leka med sin Hulkendocka. Han fick också ett nytt spel av mig och Eric, glädjen i pojkens ansikte var stor kan jag lova :P Det blev mycket spelande efter det :P Smittsamt skratt har han också :P
Men det var väl allt om Norge tror jag... Jag ska lägga upp några bilder senarenär jag har fört över dom till kameran.
 
-
 
Kan meddela att jag nu har köpt min första bäbisgrej. Nämligen en bärsjal! Matilda rekommenderade att ha en sån, och jag måste säga att den såg extremt bekväm ut att använda istället för en sele eller så.
 
http://www.littlebloom.se/product.html/aldoria-bambu-soft---gron?category_id=42#.UGFz0K5ApTA
 
Ni kan gå in på adressen om ni vill se vad det är för någe, det blev en i svart, tänkte att den färgen passar ju till allt :) Den kommer om några dagar och då ska jag se om jag lyckas komma ihåg hur Matilda visade att man skulle knyta :P Men annars fanns ju bra youtube filmer som visar hur man gör för olika "bärstilar"..
 
Sen på lördag är det dags för 7års kalas! Lillkusin börjar bli stor! Måste ta mig i kragen och fara och köpa present.. kanske tar cykeln till barnens hus eller nåt..
Medan vi är där och fikar tårta så tänkte vi också kolla på deras barnsaksförråd :P Dom hade tydligen en massa grejer kvar från när lillkusen var miniplutt och vi skulle få skumma igenom och se om något är av intresse :) Snäll moster man har! :)
 
Efter det kommer vi nog börja tänka på att köpa barngrejer.. Men först måste vi få upp bänken i badrummet så man har ett skötbord.. Måste bara hitta en skiva i ek i lagom storlek.. skulle vara mindre kul om man måste specialbeställa en bara för att det inte finns dom måtten. Men vi får se!
Det är lite svårt att förklara hur vi vill ha det där inne men jag hade tänkt mig en skiva som ska ligga mellan tvättmaskin och torktumlare (har vi tur blir tyngden från torktumlaren tillräckligt stöd så att vi slipper ha ben på den). Detta kräver att vi flyttar maskinerna längst till höger, där kattlådan nu står.. så vi måste först och främst se hur sladdarna och slangarna ser ut bakom.. skulle det behövas en förlängning av dom så har vi ju både elektriker och rörmockare i släkten, (hint hint) haha :P
På så sätt så får man en bänk på sidan av maskinerna.. skulle vara guld värt! Annars måte vi nog släng aut badkaret och köpa en dyr dusch istället.. undviker helst saker som kostar mycket pengar för tillfället...
Som sagt, svårt att förklara, men jag lovar att lägga upp före och efter bild på hur det blir i slutändan :P Tror att Stekis kanske är den enda som fattar hur jag menar eftersom hon nästan har likadant :)
 
Men nu har jag babblat på färdigt för denna dag tycker jag.... börjar få ont i ryggen av denna sittställning (Bilresan till Norge underlättade inte för ryggen kan jag lova), men innan jag loggar ut så slänger jag in lite info om vecka 23:
 
"Nu går det att känna (palpera) barnets olika delar genom bukväggen. Det kan smärta i sidan av magen, det är livmodersmuskeln som töjer sig. Smärtan bör försvinna efter vila. Nu brukar sammandragningarna (förvärkarna) bli påtagliga. De tar tag om barnet och masserar det.

Ditt barn är ca 20cm långt mellan huvud och stjärt och vikten omkring 600g. För varje dag som går ser kroppen mer proportionerlig ut. Barnet börjar se ut som en fullgången bebis, men fortfarande kan man urskilja skelett och organ genom huden.

Innerörats ben har hårdnat och då hörseln blivit skarpare kan barnet särskilja olika ljud, såväl inifrån som utanför din kropp. Tänk dig hur bullrig din kropp är. Magen bubblar, hjärtat bankar och blodet forsar. Ditt barn kommer att känna igen din röst på tonläge och rytm när det föds. Prata gärna med det så mycket du kan redan nu. Då forskning visat att barnet i magen lättare uppfattar djupa manliga röster än höga kvinnliga, är det lika viktigt att pappan pratar mycket med det ofödda barnet. Det kan mycket väl hända att du får en spark till svar och du stimulerar även nervsystemets utveckling."
 
text från gravid.se
 
Ja... lilla alien börjar bli stor nu!
 
Tjingeling!


Kommentarer
jasmine

Bild på magen!!!

2012-09-25 @ 16:58:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0