Pärplock!

Idag ska vi upp till mormro och morfar för att plocka potatis :) Trevligt att träffa släkten men mindre skoj att plocka :P Man blir ganska less efter ett par längor haha. Men gemenskapen brukar underlätta :P
Får se hur mycket jag orkar plocka i år.. har ganska ont i svanken denna vecka och att kravla runt i en jordhög kanske inte är optimalt..? Men det ska nog gå bra tror jag :)
 
Igår var jag extremt duktig och byggde ihop våra väggskåp från IKEA som har stått i sina kartonger nere i hallen sen i somras då Jäsen kom med dom.. :P Gick kanonbra!
Sen skulle jag börja med Jysk bokhylla. Gick inte lika bra.... hela häftet med beskrivningen för hur man sätter ihop den (kommer inte ihåg vad ett sånt häfte heter....nån?) sög totalt! Det var grötigt och inte alls lätt att förstå.. på ett ställe var det två olika beskrivningar för en och samma hyllplan.. hur lätt är det då att fatta hur man ska göra?... Nää.... blir nog inga fler möbler från Jysk.. Det blir för svårt...
 Det gick inte braförrän Eric kom och hjälpte mig.. och även då blev det fel vissa gånger så man fick börja om.. suck..
Men nu är det iaf bara sänggaveln kvar att bygga ihop, kanske blir ikväll när vi kommer hem... förhoppningsvis :)
 
Vi var också och hälsade på svägerskans lilla familj och fikade på eftermiddagen. Hon är som lite småsöt lilla Moa :P hehe! Innan jag träffade henne hade jag ingen aning om att det är möjligt att gäspa medan man sover.. :P haha! Att en människa kan vara så liten är facinerande :)
Tog iaf tillfället i akt att låna stetoskopet för att lyssna på min egen bäbis, vilket ytterligare övertygade mig att den fortfarande lever :) Så nu är jag nöjd! Fick till och med låna med mig stetoskopet hem :) Tänkte höra med släkten idag om någon vill prova lyssna :) Är ju inte så extremt jättelätt att hitta hjärtljuden men ibland så!
 
Näääääää..... vet inte riktigt vad jag ska skriva mer... sitter och ser på gamla Bones avsnitt för tillfället. Vaknade halv 6 imorse och kunde inte somna om.... Får se om det blir en powernap innan vi åker iväg eller om jag håller ut hela dagen och går och lägger mig när vi kommer hem ikväll istället :)
 
Bubba försöker krypa om i ett hål där inte ens hälften av han ryms för tillfället.. ganska kul att se faktiskt... dum katt :P haha
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0