Jaha!

Då var det morgon igen! Har nyss tryckt i mig en tallrik med fiiil, fliiingor, blååååbär och liiiinfröööön! naha!
Nä... Ytterst snett att alltid vakna vid 7 :/ Men sånt får man ta om man kanske går och lägger sig 8 på kvällarna..? haha! Ska försöka hålla mig vaken för vad som än händer denna kväll :)
 
Börjar bli lite orolig för Kurresprätten! Han vill inte riktigt äta som han gjort tidigare.... nu är det bara Gumman(som blivit lite rund på sista tiden) som springer till matskålen på morgonen och kvällen, varför är han inte hungrig säg? Geggmaten till middag funkar ju fortfarande... och han har inte gått ner märkbart i vikt, men vill ändå bara sitta och titta på. Hmmm...
Äter han för mycket råtter ute i skogen tro? Eller är han så bortskämt att det bara går bra att äta torrfoder när han blir handmatad? Vilket fungerade en stund imorse.
Kanske måste jag borsta tänderna på han igen... och igen och igen?...
Lillstackarn...
 
 
Aja.... Nu känner jag att jag orkar skriva mer om ultraljudet om ni orkar läsa :P
Fantastiskt att det nu är bekräftat att det är någon där inne. Jag har ju varit lite osäker den senaste månaden och trott att jag kanske bara inbillar mig alltihop... hjärnan är ju konstig på det sättet. Kan bara hux flux göra så man tror att man är gravid! Just när jag har tänkt detta irrationella så har jag glömt att jag redan hört hjärtljuden i Sandras stetoskop (Sandra hörde också och jag är ganska säker på att hon inte hittar på haha). Men nu såg man ju med egna ögon en hoppande och sparkande liten en på ca 15 cm, inte stor haha!
Men det coolaste var nog ändå när man såg den sparka på tvskärmen och samtidigt kände sparken i magen :P Facinerande!
Eric blev också mycket glad av att faktiskt få se krypet! Stackarn har ju som varit lite utanför när det gäller alla andra grejer.. men vafan.. nåt måste jag väl få för att jag har mått dåligt och spytt i 20 veckors tid! :P Inte lätt att få en unge att gro inte! Men kan iaf meddela att det verkar som att illamåendet har tagit helt slut! :D Nu verkar det bara vara tröttheten som kommer smygande lite då och då. Vi får väl se om det håller i sig :)
Hursom helst så var barnmorskan som utförde ultraljudet lite halvt stressad kändes det som.. jävlar vilken speed hon hade. En kvart senare när allt var klart så praktiskt taget sprang hon därifrån och man blev lite osäker på om man kunde gå hem eller om det var något mer man skulle göra.. fylla i nå papper eller bara säga hejdå kanske? Men vi hade ju våra fina men ändå lite lätt dåliga bilder i handen så då gick vi :P
Tur att våran barnmorska på vårdcentralen är bra och glad. Annars hade man väl blivit knäpp om man fick en sån som på NUS :P
 
Ja.... vad ska man skriva mer då... Nu rullar ungen runt i magen känns det som.. Känner hur det typ "skrapar" under huden.... konstig känsla :P
 

Nä.. hoppas på kasnke lite umgänge ikväll... jag tänkte föreslå bowling och biljard kanske :) Det var länge sen man hade någe sånt för sig :) Och vi bor ju som granne med bowlinghallen :) Kanske blir det någe sånt hehe!
 
Tjingeling!


Kommentarer
Jasmine

Vill se magen!! :)

2012-09-08 @ 22:30:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0