Halvvägs...

Ja... Då var man i vecka 20 (19+2) och därmed är halva tiden avklarad.. Nu återstår bara dom andra 20 veckorna.
 
"Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägs. Nu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt. Äntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande. Bär du på en flicka finns det redan omkring två miljoner ägganlag i äggstockarna. Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben, eftersom nervsystem och muskler har utvecklats tillräckligt för att det ska vara möjligt."
Text från www.gravid.se
 
Illamående har faktiskt minskat ordentligt sista veckan.. Hoppas verkligen inte att det kommer tillbaka! Nu för tiden är jag mest trött.. ganska jobbigt det också kan jag meddela :P Vi hade kräftskiva i lördags och sne som man är så dog jag helt vid 8 tiden.. och kunde inte hålla mig vaken nå mer när klockan blev 9 så då gick jag och la mig.. Man är ju ett jävla tråk nu för tiden måste jag erkänna... :(
Jag hoppas järntabletterna börjar kicka in snart för dom ska man tydligen bli piggare av.. Har knaprat i 2 veckor nu så jag tycker det borde börja visa sig :P Men men... tåååålamod! Ja, det är ett fantastiskt tillfälle att träna tålamod.. jag ahr ju hört att man behöver mycket sånt när man har ungar :P
 
Och sen då? Cykeln har jag ju redan berättat om tror jag.. (minnet är på topp just nu). Den går iaf som smort!
Jo! Jag kan ju berätta att jag ska på ultraljud på torsdag. Så nu är det bara att börja slå vad om vad det blir för kön för jag kommer troligtvis att skriva det på bloggen så fort jag kommer hem haha :P Om det nu inte blir så att läkarn inte kan se vad det är för nåt.. men förhoppningsvis så :P Personligen tror jag att det blir en flicka, eftersom det är en himlarns massa flicken i släkten :P Fast Eric har ju både och... så vi får se :P 50/50 som man säger :P
 
Aja... nu ska jag koka mig en kopp te och mysa ner mig i soffan (självklart är min one-piece med, haha)! Tänkte försöka hålla mig vaken länge nog för att se kristallgalan ikväll :P Wish me luck ;)
 
Tjingeling!


Kommentarer
jasmine

jag röstar på en pojke!! :)

2012-09-04 @ 20:19:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0