Lite mage...

Jag har ännu inte hittat min kameraladdare.. den är nog borta för gott.... undra om den är kvar i Norge...(?) Tror dock inte att jag ens tog med den dit.. hmmm...
 
Aja.... här är bilden jag hann ta innan kameran dog i lördags... blev bara liggande.. alltså v29 (28+6):
 
 
Jag ska ta fler bilder i veckan, kasnke till och med idag! Men jag måste ta dom med Erics mobil, vilket betyder att jag måste få hjälp med att föra över dom på datorn m.m. Jag är ju så extremt kunnig när det gäller moderna telefoner.....
 
Kan säga att magen är bara ivägen nu... den har vuxit så mycket på sista tiden så jag hinner inte med att vänja mig över huvud taget.. :/
Idag körde ryggen ihop sig när jag lyfte lite grann på jobbet så för tillfället vill jag bara grina för att magen är dum, och dumma söta lilla alien gör inte saken bättre av att rulla runt där inne hela tiden... inte en lugn stund.. jag tycker att det borde vara dags för en liten sovstund för lillen.. men det tycker inte den. Man börjar ju undra vad den har för sig för nåt därinne.. tränar den bodypump? Försöker den springa maraton? Eller vill den helt enkelt bara göra livet surt för mamma sin?
Men men, det är väl bara att vänja sig vid extrema fosterrörelser antar jag...
Sen är det ju både facinerande, skoj och aningen creepy när man ser magen fara runt lite hit och dit när man tittar på den.
Nä... jag har iaf dragit slutsatsen att jag inte är superkvinnan. Kan nog inte fortsätta lyfta och springa runt på jobbet som jag gjort tidigare.. får helt enkelt börja be folk om hjälp hela tiden.. känner mig inte alls bekväm med det.. :/ Är inte något som kommer förändras över en natt heller... men jag ska försöka tänka på att inte överanstränga mig i fortsättningen. Jag som har tänkt jobba hela vägen till ploppningen.. då får jag helt enkelt anpassa mig till det också!
 
Nä... Eric håller på med middagen, får se vad det blir för spännande.. jag är så hungrig så jag bryr mig egentligen inte.. bara det är varmt.. stackars Eric som måste dras med mig när jag är på detta humör.. :/
 
Men innan jag kilar vidare till en plats som är bättre för dumma ryggen så snör jag in lite info om denna vecka. Jag är ju nu i vecka 30 (29+3).
 
"Nu börjar det bli viktigt att tänka på hållningen. Barnets tyngd kan kännas som den försvårar balansen och frestar på ryggen. Många kvinnor känner sig andfådda oftare, eftersom det helt enkelt är jobbigare att förflytta sig. Dina lungor måste ta upp ca 20 % mer syre och stöta ut mer koldioxid med varje andetag, eftersom du också andas för ditt barn.

Ditt barn väger ca 1,6 kg och är ungefär 27 cm långt från huvud till stjärt. Den tidiga kroppsbehåringen - lanugohår - börjar försvinna. Ibland kan fjuniga strån finnas kvar vid födseln, men de faller av under de första veckorna. Håret på huvudet blir tjockare och barnet öppnar och sluter sina ögonlock. Benmärgen har till uppgift att producera röda blodkroppar och tar nu över detta från levern. Skelettet hårdnar och lungorna, hjärna och muskler mognar ytterligare. En del barn börjar redan nu att lägga sig med huvudet i bäckeningången. Det är den vanligaste och enklaste födelsepositionen. Hårda sparkar upp mot bröstkorgen och ett ökat tryck mot bäckenbotten, där barnets huvud pressar på, kan bli kännbart. Barnet är mycket medvetet om förvärkarna även om du inte märker dem."
text från gravid.se
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0