Gäsp

Denna vecka är jag mest bara trött och sover... så jag har inte så mycket att berätta.. alien har varit dryg och jobbig idag.. sparkar jävligt långt ner så man går lite halvt framåtböjd hela tiden och får göra en del obehagliga tryck nere i magen, blir lite tvärstopp när man går omkring.. :/ Mådde dessutom lite illa imorse.. hoppas verkligen inte att det 'är på väg tillbaka... :/
 
Annars var jag och Eric på föräldrautbildning igår.. första besöket av 4. Var helt okej. Det mesta hade man väl hört förut.. Var en del trevliga människor med i gruppen så det är ju bra. Nästa vecka skulle vi gå igenom andningsteknik och avslappningsgrejer inför förlossningen så det kan ju vara värt att gå på..
Får bara så dåligt samvete när jag springer iväg på massa grejer och lämnar mina stackars arbetskamrater en "man" kort.. vilket i veckan betyder 2 kort eftersom vi har en som är utomlands för tillfället.. Men men... sånt man får ta.. fast dom är ju så bra så dom klarar sig ändå, stort tummen upp till dom! Inte minst för att dom har överseende med mig som varit en ganska kass schäfer denna höst :/
 
Aja.. nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och gå opch lägga mig med en bok och ett glas te, håller på att läsa Breaking dawn nu när det är biodags snart :P Är ju så många karaktärer med i sista delen så jag måste friska upp minnet lite :P
Kanske vill kissemissarna också mysa ner sig i sängen.. dom har ju varit så gulliga och sovit i sängen hela nätter på sista tiden, myys!! Fast även lite irriterande när dom ligger i vägen....

Nä, gonatt på er! Och nu när vi gått in i ännu en graviditetsvecka så måste jag väl uppdatera infon också :P
 
Vecka 29 (28+2):
 
"Barnets vikt är ca 1,4 kg och längden runt 26 cm från huvud till stjärt. Det fortsätter att lägga på hullet, samtidigt som hjärnan och de inre organen växer till sig. Nu finns det inte plats för akrobatik konster i livmodern längre, men barnet kan fortfarande sträcka ut sig och sparka. Barnets huvud står i proportion till den övriga kroppen. Hjärnan växer mycket snabbt och gör så att de mjuka skallbenen pressas utåt. Vindlingarna som är karakteristiska för hjärnans utseende, blir allt fler eftersom den blir snabbare och kraftfullare samt förbindelserna mellan nervcellerna ökar. Hjärnan kontrollerar nu andning och kroppstemperatur. I ögonhålorna rör sig ögonen och barnet börjar bli känsligt för ljus, ljud, smaker och lukter. Det kan också skilja på naturligt och artificiellt ljus genom livmoderväggen."
text från gravid.se
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0