10 veckor kvar

Ja, nu är man en dag ifrån 30 fulla veckor! Vilket betyder att bara en fjärdedel återstår av denna graviditet. Ska bli himla skönt att slippa ha detta huller om buller i magen men samtidigt väldigt skrämmande att det då kommer vara huller om buller utanför istället.. hmm.... mixed feelings.... Kanske säkrast om alien aldrig vill komma ut utan stannar därinne så jag vet vart jag har den :P
 
Hur som helst så har Eric nu hjälpt mig ta bilder och till och med varit snäll nog att föra över dom till datorn. Jobbigt med modern teknik :P Den tiden den sorgen, när jag orkar lära mig det :P
 
Så, från v 30 (29+6):
 
 
Kissekatt får vara med på ett hörn också :) Dom var så söt och ville sova med med båda två för en gångs skull :)
 
 
 
Också den gigantiska magen i stående version som alltid verkar vara ivägen, den börjar ta sig!
 
 
Nästan skönt att det snart är julledighet så man kan ta en liten paus från jobbet..denna vecka har varit jobbig! Har riktigt insett att jag bör sluta springa runt som en galning... Allt går därför hälften så fort och därmed känns det som att jag inte hinner något.. Men det kan ju bara vara som jag själv uppfattar saken också.
Tur man iaf har bra arbetskamrater som säger till en när man glömmer bort att ta det lugnt :P haha!

Har iaf sökt föräldraledigt hos arbetsgivarn nu :P La det från den 21 januari, hoppas jag klarar av att jobba dom sista veckorna :) Jag kör på positiv tankekraft! hehe!
Ska bara ansöka hos försäkringskassan nu också :) Sen var den stenen borta från mina axlar!
 
Har bestämt mig att det blir en ny spjälsäng också. Istället för att ta den gamla som släkten haft.. vet inte hur gammal den är men det lät som att den inte var i det bästa skicket så vi kör på nytt :)
Det enda jag hoppas att vi kan få som är gammalt är den söta fina korgen som vi alla sovit i som nyfödingar :) Bara den inte nu är i så dåligt skick så det inte går, men den finns tydligen i Öris så vi får väl titta på den!
 
Vi tittade också mer på barnvagnar idag, ringde till och med på en som fanns på blocket men den var redan såld. Som tur är så är det ju ingen brådska med sånna där grejer, än är det ju 2 månader kvar hehe! Vi vet ju iaf vilken typ av vagn vi ska ha så det underlättar ju en del.
 
På tal om inköp så kan jag också nämna att min golvlampa med armar nu är beställd och på hemgång :) Hoppas den kommer snart!
 
 
Tjohooo!!!
 
 
Jag och Eric var på promenad idag, vi utforskade Mariedahl... det är mycket man inte har sett och ändå är det så litet :P Hittade en fotbollsplan som jag vill spela fotboll på till sommarn! Eftersom det nu inte blev något fotboll i somras :/
Ungen fortsatte va jobbig under prommisen... jag trodde jag var smart och tänkte i förväg när jag tog pissepaus innan vi gick ut.. hann inte längre än till området brevid vårat då jag vart kissnödig igen, suck.... Men men, sånt man får ta.. och eftersom jag var så duktig och gick på promenad så tänkte jag nu belöna mig själv med en semla! Eric har varit och köpt :D Gott!
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0