Kallt!

Börjar med lite info om vecka 33 (32+1):
 
"Är detta ditt första barn, så kanske barnet nu lägger sig tillrätta med huvudet nedåt inför förlossningen. För omföderskor kan det ibland dröja ytterligare några veckor. När barnet väl lagt sig tillrätta så brukar det bli lättare att andas

Ditt barn är ungefär 30 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,2 kg. Huden börjar ändra färg från röd till rosa och kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Nu ökar inte mängden fostervatten längre utan ligger kvar på den här nivån fram till födseln. Den här veckan växer hjärnan mycket snabbt och barnets huvud ökar ca 9,5mm. Rörelserna i magen känns nu mer som rullningar än sparkar då det inte finns så mycket svängrum längre. Äntligen slipper du de där hårda träffarna mot revbenen.

Har du märkt att dina aktiviteter påverkar barnets beteende! Barnets aktivitetsnivå påverkas av hur mycket eller på vilka tider du äter, din kroppsställning och ljud från yttervärlden. Försök att ha en avslappnande stund varje dag, där du känner efter hur barnet rör sig. Din barnmorska kan tala om hur ofta du bör känna barnets rörelser. Ungefär sex rörelser per timme kan du förvänta dig, men inte under hela dygnets alla timmar."
text från gravid.se
 
Stor bäbis!! Var mycket action idag då den hoppa runt där inne :P Kollegerna hann nog till och med se magen fara åt alla håll och kanter, senare fick lillasyster även känna.. hon tyckte att det var creepy, som en alienfilm :P haha!
Men det är ju bra att hjärnan växer måste jag säga.. låt den bli stor och smart som Erics! Låt den slippa bli som min haha :)
 
Men nu är det hurvens ute! Känner att det kanske är dags för täckbyxor när man vistas utomhus :P hehe Jag for ju till tandläkarn ikväll och lagade min lilla tand som hade ett litet hål! :P
Vad roligt tänkte jag, att få känna hur det känns när man borrar i tänderna. Men tyvärr så var det smärtfritt, tråååk... Det var tydligen inget stort hål, så han velade lite om det skulle lagas nu eller om man skulle ta det senare när det "vuxit till sig" haha :P Men till sist fick jag bestämma och så tänkte jag att jag ska ju inte va kvar på folktandvården sen.. och dessutom hade jag ju åkt heeeela vägen till NUS för att laga mitt hål.. inte ville jag väl ha åkt helt i onödan inte! Så vi borrade och fixade... han sa att det kunde kännas lite ilningar.. jag kände inget alls... hur kul var det då?... :P Aja, kommer väl fler tillfällen (om jag ahr otur), naha!
Så nu tänkte jag premiäräta på min fina lagning! Och ta en kopp te framför tvn och sen slumra :)
 
Until next time!
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0