Fulla 33

Tja på er! Idag är jag fulla 33 veckor, vilket betyder att det är 7 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum.
Var hos barnmorskan i fredags, och allt är kanoners med värden och grejer, har ju nu halverat min järntablettskomsumtion och jag behöver inte höja den igen eftersom blodvärdet hade stigit ännu mer är sist. Konstigt det där... men tydligen behöver manmindre järn nu på slutet :P Ligger över 120 nu så det är ju härligt att man äntligen har kommit upp det värde man ska ha.. kanske kan sluta äta blodpudding hela tiden nu..? :P
 
Sen så har jag under hela graviditeten inte velat veta vad jag har gått upp i vikt eftersom jag då blir nojjig och tror att jag är en tjockis, även om förklaringen till varför är ganska uppenbar.. jag är knäpp på det viset :P Men i fredags så kunde jag inte hålla mig längre, det är ju bara 1 ½ månad kvar så jag tänkte att skit samma! Barnmorskan har berättat att jag inte har gått upp så mycket och då blir jag ju nyfiken. Så jag tog och ställde mig på vågen och vips så var det bekräftat att man väger mer än innan haha! Har hittills gått upp 9 kg! Och riktlinjerna nu för tiden är ju att man ska gå upp ca 12 kg under en graviditet, så vi får ju se om jag lyckas hålla mig inom ramen eller om jag kommer svälla upp nu den sista tiden när kroppen belastas mer :P
Jag har börjat misstänka att min vänstra fot kanske blivit lite större... Det trycker iaf på lite grann på fotryggen när jag har mina skor på mig :P Så vi får se! Julmten kasnke gör sitt också haha. Inte fört att jag är någon storätare av julmat men... Jag kan ju iaf försöka undvika att salta maten sådär extremt mycket som jag tycker om att göra... salt är tydligen inte bra när det gäller att undvika vätskebindning :P Men det känns som att 3 kg är väl ingenting att gå upp den sista månaden, så jag lär ju inte alls hålla mig under 12 kg's gränsen, bara ungen ska ju bli 1 kg större :P Vi får se helt enkelt, jag vägs ju varannan vecka nu för tiden så :)
 
På tal om hela andra ting! Andra advent idag! Julklappsshoppingen är så gott som klar, Jäsen ska se om Jönis har en leksak till Joel som Umeå inte kunde erbjuda.. annars är det bara en julklapp till Eric som saknas... Tips? Den karl önskar sig ju ingenting, hur lätt är det då? Kan man inte bara ge bort en kram i julklapp? Billigt och bra :P hehe Nä.. jag har en idé men vi får se om det blir nåt av det. Men som sagt! Tips på grejer till sambos som har en önskelista som heter nada.
 
Resten av alla klappar inhandlades igår :) Känns skönt att det är bortgjort! Jag brukar aldrig vara så sen med att shoppa julisar som jag har vart iår. Kan va för att det är allmänt jobbigt att röra på sig längre stunder :P Sen är det ju inte så många klappar iår, blir bara till närmaste familjen. Känns bra, då försvinner inte hela lönen till det. Har ju lite annat att lägga pengar på..
Var också och tittade på lite barngrejer igår när vi ändå var ute och flängde! Fick bra tips på babyproffsen när det gällde bilbarnstolar, himla massa klyftiga mojänger det finns nu för tiden...! Såg att det fann sånna där sänghimmelgrejer man kan ha över spjälsängen, sa då till Eric att man kanske ska ha en sån så att kissekatterna inte tar sig in till bäbis.. då sa Eric att en sån troligtvis bara skulle gör akatterna mer intresserade av att komma in i sängen.. han har nog rätt, till 100% :P Så jag övergav min "brilljanta" idé!
Vi har även luskat lite mer på barnvagnar, har kommit ut några nya på blocket som vi täntke ringa på idag.. om bara karl kan vakna nån gång.... var lite halvparty igår här hemma. Grabbarna Grus och Sussi var på besök :) Vi insåg snabbt att det här med barnvagnar var ungefär som att köpa bil.. Det är olika märken och årsmodeller, är chassit helt och rent?, nyrenoverad?, är bromsarna i bra skick?...Klurigt det där haha!
Det var faktiskt Martin som hittade ett par av dom vi ska ringa på idag :P Blev en hel del babyprat igår, bland annat så tror grabbarna att Eric kommer falera totalt under förlossningen och att barnmorska och sjuksköterskor kommer behöva ta hand om han mer än mig. Då tyckte jag att dom var lite dumma :P Eric klarar det nog alldeles utmärkt! :) Men det var en trevlig kväll! Orkade vara uppe ganska länge tycker jag, men tillslut höll jag på att somna på golvet och då blev jag lite tråkigare. Men men.. nästa gång kasnke jag orkar vara vaken ännu mer :P
 
Nä, nu ska jag se om alien kan få upp pappsen ur sängen... Eric brukar lyssna mer på alien än mig när det gäller att vakna. Det enda jag säger är "Aaahh! Nu rör den sig jättemycket!" så kvicknar Eric till och ska känna och prata :P helkul :P haha!
Kanske ska jag ta med ett glas TREO också.. för att underlätta ytterligare :P hehe
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0