1a advent

Nu har vintern kommit! Snöstormen kunde inte ha kommit mer lägligt! :) Blev nog en hel del decimetrar under fredagskvällen/natten.. och det har fortsatt snöa under denna dag också. hur bra är inte det? :D
PAssar ju utmärkt till första advent :)
Dagen har bestått av julpynt och kissekattlek i snön på balkongen, älskar att pynta! Satt även upp granen idag, så nu blir det extra fint i julklappshörnan :) Undra om man ska ta en sväng på stan nästa helg kanske?... Då har man nog koll på vad man ska ge till dom som man inte fått nån lista av än, hoppas jag iaf :) Skulle va skönt att få bort alla klappar så fort som möjligt (även om jag bara har typ 3 stycken kvar att köpa...). Det blir ju inte direkt lättare att röra sig bland folkmassor när man bara växer och växer!
 
Och på tal om att vara en tjockis.. här är bilderna från tidigare i veckan! Alltså i torsdags (v31+4):
 
 
Nu syns det ordentligt! Gästerna på jobbet kommenterar ganska mycket också, och dom säger att tidigare har dom varit osäker på om jag bara gått upp i största allmänhet men att man nu kan se tydligt att det är ju en bäbis där inne :P
 
 
 
Även liggande, inte lika stor då kanske... men ändå rund och go!
 
 
 
 
Sen tog Eric denna bild ett par dagar efter.. alltså igår, strax innan middagen. Där tycker jag att magen ser om möjligt ännu större ut! Alien hade roligt denna dag och ville ligga långt ut, så formen blev lite kon-aktig, men det bju jag på! Andra dagar vill den ju ligga på tvären och va dryg så det är härligt med lite variation :P hehe
 
På tal om middagen igår.. Vi hade bjudit över Anna och Thomas på 3 rätters! Och jag kan ärligt säga att det aldrig har gått så felfritt i köket nån gång! Brukar alltid vara nåt som går snett.. Man bränner nåt.. timingen åker åt håvete, maten blir överkokt... Men gud se bra det gick! :) Det enda som jag såg att jag missade var vitlöksbrödet till varmrätten. Men det märkte jag itne förrän imorse så det förstörde ju inget igår haha :P Man kanske alltid ska vara nykter när man lagar mat... eller vad säger ni? Är ganska säker på att det kan vara det som är nyckeln :P Annars brukar man ju alltid ha fått i sig ett par glas innan middagen... och innan man har hunnit till efterrätten så är man ju på lull-lullen, haha!
Eller så kanske det bara var bra förberedelse... men det känns inte så troligt eftersom jag alltid brukar förbereda när jag lagar mat för många.. hmm... Men hur som helst så är jag lite halvt imponerad av mig själv :) Det blev ju gott också så det är ju ett plus! hehe
Trevligt hade vi iaf, man ser ju sällan till varandra nu för tiden så det är trevligt att träffas och prata massa :)
 
Men nu kom Gumsmumsoch började mysa med mig så nu blev jag distraherad.... Måste nog gosa lite med hon innan maten :)
 
Tjingeling!


Kommentarer
Anna

Det var supergott!! :D

2012-12-02 @ 20:46:33
Jasmine

Massa mys med magen!! Ser nästan overkligt ut när man inte fått se den växa live!! :)

2012-12-04 @ 16:29:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0