Muuuuuuu?

Hej på er mina få men trogna läsare :)
På begäran av dom som ej längre bor i Umeå så startar jag nu upp detta igen.. hoppas att jag lyckas med det :P

Nyhet! Jag=Preggo! Därav anledningen till att jag tydligen måste börja skriva igen :P Såååå...
Kan börja med att säga att jag är fulla 15 veckor idag och glider in i vecka 16 imorgon.. Lite info om vecka 16:





"Ditt barn är 108-116mm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 100g. Nu är barnets armar och ben färdigbildade och lederna fungerar. Skelettet hårdnar i och med att benen förkalkas och denna process kallas ossifikation. Barnet kan nu koordinera sina rörelser då nervsystemet fungerar och musklerna svarar på hjärnans signaler. Det är fullt med aktivitet i livmodern, fostret rullar runt, sparkar och gör volter. Ännu kan det vara svårt att känna rörelser då fostervattnet fungerar som en ljud- och rörelsedämpare. Omföderskor kan känna ett litet fladder runt denna vecka. Är det ditt första barn så dröjer det oftast några veckor till innan du känner att det sparkar.

Det går nu att avgöra barnets kön med hjälp av ultraljud."


Text och bild från www.gravid.se







Idag mår jag si sådär... Tror det förvärras något av att semestern nu är slut och jag börjar jobba imorgon... :/ Men! Inte börja sura nu.. Jag har ju haft en fantastisk sommar med illamående, kräkningar och konstant sovande, haha!
Nä.. skämt åsido.. Börjar bli lite less på att må illa nu.. Enligt alla sidor är det vanligast att illamåendet slutar efter v 12 men för vissa kan det fortsätta mycket längre.. ibland hela vägen till mållinjen. Hoppas jag inte är en av dom sistnämna iaf!
Det har ju faktiskt börjat minska av på takten så förhoppningsvis är det bra innan v 20 :P

Annars händer ingenting idag.. sitter bara hemma och ser lite Pretty Little Liars och Teen Wolf. Sambon har sprungit iväg till stugan för att hjälpa svärfars med båten.. Så jag tänkte ha en lugn och skön och sovande dag för att vila upp mig inför jobbet imorgon :) Mysa lite med kissemissarna kasnke.. om dom är på det humöret. Dom är för tillfället lite bitter eftersom dom inte får vara ute hela dagarna längre... Man måste ju avvänja dom innan sommarn är slut :P haha Här ska vi inte bli bortskämda inte!

Kanske tvätta lite och göra en inköpslista för att sedan tvinga iväg Eric till Obs.. Kan ju gå om man är riktigt övertalande.
Men nu funderar jag på att sätta på en film och mysa ner mig i sängen... kasnke med ett glas oboy och ett äpple, mums!

Såå.. nu är slutskrivet för idag... hoppas det blev godkänt?
Until next time!

Tjingeling!


Kommentarer
jasmine

Vaa?!! Preggo?! :P Näe men bra att du startat upp bloggen igen! :) Yeah

2012-08-05 @ 19:59:28
Camilla

Gratulerar till bullen i ugnen Carro! :D Vad roligt!

Hoppas illamåendet försvinner för dig snart så att du får vara lite piggare!



Kram!

2012-08-11 @ 15:57:25
URL: http://camillaellenor.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0