Veterinären

Idag ställde vi fram kattburen, som kissarna älskar väldigt mycket, för dom gick in av sig själva.. dom brukar även gå in och mysa och sova i den ibland.. det gjorde dom inte med den gamla buren, så tack till Martyman som fixade denna åt oss :)
Hur som helst så packa vi in dom i bilen och åkte iväg till Röbäck för att chipmärka våra småttingar, usch vilken hemsk nål det var! Men det gick bra.
Bubba blev tvär redan när vi satt i väntrummet, han tycker inte om veterinären.. båda gångerna han har varit där har han varit slumrig och ensam och ledsen.. för att inte tala om sist när han kom hem och Gumsis var jävlig emot han i flera dagar! Han kröp längst in i buren och ville inte komma ut, stackarn :/
Gumman däremot vart väldigt nyfiken och nästan sprang ut ur buren så fort vi kom in :) Allt var väldigt spännande :) Undra om hon kommer känna likadant efter hon blir steriliserad hehe :P
Vi fick också nytt recept på p-piller till henne så nu har vi ett år frammåt, sen får det bli kisseungar! och sen steriliseras hon. Nån som vill ha en kattunge nästa sommar? :)
Sen körde vi på med lite vaccinationer också, flera flugor i en smäll :) Här ska vi inte bli sjuka inte!
Sååå, nu kan dom lugnt springa bort och bli upphittade igen! Hoppas dock att det aldrig sker :P

Sen har vi fina planer på att va i stugan heeeela helgen lång! Och det är ju en lång helg i helgen :) Då blir kissarna glada och vi kanske får i båten och sen tänkte jag kanske ta med mina målargrejer och hoppa runt lite. Har ju faktiskt lovar Stekis att göra ett porträtt, det är hög tid att jag tar tummen ur! Ber om ursäkt för att det inte är gjort än ;)
Sen blir det ju självklart grillning och säkert lite bastu också om vattnet är lagomt högt så man kan doppa sig :)

Nä, lite drygt att fara och jobba på fredag när ingen annan gör det men jag känner att jag inte kan förlora 8 timmars flex om jag vill vara ledig alla 6 veckorna i sommar.. Måste ju ha tid att inreda lägenheten :D
Idag är det föresten bara 2 veckor kvar tills vi får börja röja där inne, nahahhaa! :D

Tjingeling!


Kommentarer
Anna

Vad mysigt det låter att vara i stugan hela helgen! :)

Du behöver inte be om ursäkt för porträttet, men det är efterlängtat :D

2011-06-01 @ 20:17:43
Sandra Lilja

Usch girre gillade inte att bli chipmärkt jävla kanyl :/

Härligt med stugan, snart får vi se till att vara där alla fyra + våra djur!



En vecka kvar till examen, hårgjreset är inhandlat :)

2011-06-03 @ 08:36:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0