Stugan

Ja nu är halva vistelsen i stugan avklarad! Fiskmåsarna hade tagit över gården när vi kom i torsdags och vägrade lämna taket, levde om som få gjorde dom också! Medan jag var på jobbet igår så lyckades Älsklingen oskadliggöra en (vi ska inte nämna hur....) och därmed försvann dom flesta :) Bubba fick dock nåt snett för sig och låg tydligen och mös med måsen ett tag efter dess bortgång. Han är en konstig katt.

Jag kan också meddela att nu har jag lärt mig köra lillbåten! Eller lära och lära.. har ju kunnat köra båt sen jag var liten men nu var det väl en si sådär 10 år sen sist haha :P Och denna lilla skitmotor var den drygaste jag har stött på! Växeln hoppa ur och den var bara allmänt dryg! Men jag tog mig både till och hem från jobbet haha :)
Dessutom vart det väldigt bra tajming på hemvågen för Kaart skulle hälsa på oss och vi rulla in på kajen precis samtidigt, hehe!
Dom sjösatte vitbåten och fiskade och spelade xbox.. jag lagade mat.... och såg på film :) Vi grillade laxpaket till middag! En ny maträtt som jag ville testa med lax, potatis, grönsaker och kryddor som man lägger i folie i paket och grillar ca 15 minuter :) Skitgott blev det! Ska föreslå det för kocken på jobbet.. dock i ugn istället för grill, och i bläck istället för folie.. kan bli lite drygt annars :)
Men den där senapen och curryn gav det hela en härlig kick!

Jag har nyss avslutat porträttet av Mirramoj till Stekis, hoppas hon blir nöjd! Jag har ju en tendens att aldrig riktigt tro att det jag målar blir bra haha, men Älskling tyckte det vart fint iaf :)
Hur som helst så kommer ju Stekis ut hit imorgon för att hälsa på, ska bli kul! :D Då får vi se hur Rico och kissemissarna går ihop.. kan bli spännande :)

Sen kan det hända att vi får besök ikväll också, hade varit skoj! Har bjudit ut Mariedalsborna på grillat.. men vi får väl se vad dom tycker om vädret :P
Det är lite smått storm här nu.. läste på Aftonbladet att det har varit lite tromber i v-botten och n-botten.. Inte alls kul... Är det nåt jag hatar när det gäller väder så är det när det blåser. Till och med spöregn har ju lite charm.. och åska ger ju lite lagomt mysig stämmning.
Och dom som sa att det skulle bli så fint väder i helgen.. dom mena väl bara att solen skulle skina...

Men nu tror jag det blir att fixa till sig lite gran! Även om man inte får besök senare så är det ju alltid roligt att vara fin :)

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0