Renovering

Då var arbetet igång i den nya lägenheten! Aningen försenad eftersom vi var tvungna att städa och fixa i stugan igår. Därför börjar vi med en bild på den nya soffan vi fraktade dit.



Vad tycks? Blev väldigt bra tycker jag. Svärfars har bra smak :)

-

Efter stugan for vi till Mariedal och började pass nummer 2. Taken var ju redan målade ett varv men nu var det dags för varv 2 och lite annat roligt :P

Vi börjar med lite almänna bilder på rummen, som jag tillägnar systeryster eftersom hon vill se hur det ser ut.

Trapp upp



Trapp ner



Kök



Sovrum 1



Sovrum 2



Badrum



Tvättmaskin och tummlare




Nu lite renoveringsbilder.

Takmålning -Det blev kanoners när det var klart :)



Spackling



Det drygaste av allt. Få bort tapeten i vardagsrummet. Satt som fan. Tur att vi bara skulle göra det på en av väggarna :P hehe



Kämpa på! Hej och hå!



Spackling där listerna suttit.


-

Ganska skönt att ha kommit halvvägs med grovgörat. Bara lite mer spackling och sen slipning och efter det kan man börja riva golv och kök :)
Och då det är gjort kan man måla väggarna i köket. Och sätta upp nya köket. och tapetsera i tvrum och sovrum :)

Kul!!

Hoppas bilderna godkändes hehe! Och ett stort tack till våra blivande grannar som hjälpte oss att komma igång :)

Tjingeling!


Kommentarer
Susanne

Vad roligt med lite bilder eftersom vi inte kom förbi och tittade igår :P Men jag måste komma förbi någon dag och se på riktigt ändå.

2011-06-19 @ 19:33:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0