Jönköping 2011

Årets tripp till Jönis avklarad! Kom hem i söndags. Himlarns skönt att slippa luftmadrass kan jag ju lova :P
Veckan var fullspäckad med shopping, restauranger, utflykter m.m.



Vi börjar med en bild på Jäsen. Det var ju hennes födelsedag när vi kom dit och här har hon öppnat ett paket som visade sig vara tragiskt för min del. Ett spel där man ser hur mycket man är överens med sin medspelare.. Jag var alltid i det förlorande laget :(




Vi var en tripp till Gränna, som inte ligger så långt från Jönköping. Där köpte vi Polkagrisar och alkohol haha :P
Fanns också små söta butiker (där grabbarna grus står på bilden) som sålde fina gamla/hemgjorda/udda saker. Där hittade jag lite roliga kryddor som jag var tvungen att köpa :P




Åkte färja över till Visingsö....




..Där vi åkte med dom här hästarna...




..På den här vagnen..




..Trava på, hej och hå..




Där var det lite site sajing (så att säga, haha) där vi fick stanna för att gå upp i ett läskigt kyrktorn! Denna trappa var inte att leka med.. Höga trappstek och smalt så man nästan inte rymdes, fy fan :P
Men läcker utsikt :)




Vi gick och tittade på borgen som tydligen ska ha varit med i en scen i Arn filmen, den där kungen dödas tror jag :P
En flygel är kvar av jag vet inte hur många.. och tydligen har det varit typ 40 torn och salar och hit och dit... Men dom ryska krigsfångarna råkade bränna ner borgen och som straff fick dom bygga detta...



En gård med massa sånna här hus...
Vet inte om jag kom ihåg rätt men någon sånt var det iaf :) haha.
Efter det blev det färjan tillbaka till fastlandet.




En dag for jag och sambon ner till Varberg och hälsade på Martyman och Paul. Jag fick spela guitarhero för första gången pch jag sög totalt. Men huvesaken är ju att jag blev bättre och bättre för varje omgång hehe :P
Nästa gång vi hälsar på får vi ta det lite längre så man hinner med en ridtur :)




Självklart blev det Liseberg också! Här har vi alla som vi åke dit med (plus jag som tar bilden). Martyman och syster med make hakade på!




Poliserna var bara tvungna att åka polisradiobil.. suck... :P




Och jag och Martyman vann en stor toblerone!!! :D Fan vad bra vi är :)


Lillasyster tvingade också mig och Jäsen att ta en 1800-tals bild på fotoshopen som finns på Liseberg. Där fick vi klä ut oss i stora klänningar och hattar, och vi fick absolut inte le på bilden eftersom Dennan ville ha en bild där vi såg sura ut, för tydligen var man det på 1800-talet hehe. Dyr som fan var den så jag har den tyvärr inte just nu. Dennan kommer skicka en billig kopia till mig senare och då lovar jag att lägga upp den.. Upptäckte att jag ser precis likadan ut som modern på bilden... Rysningar... :P

-

Under veckan blev det också middag på restaurang, bland annat Böfen (Jensens Böfhus), som jag tycker borde slå upp sina dörrar här i Umeå för dom har mat som heter duga :D
Blev också shopping, hittade 6 klädesplagg på en butik och räkningen på den blev 426 kr, inte illa va? Fina mjukisar för 35 kr är det inte alltid man hittar haha!

Med andra ord har vi haft mycket för oss så man har inte hunnit andas nästan..




Sista måltiden blev grillat med grillade grönsaker/potatis, mumsigt gott!
Och på söndagsmorgon kl 6 packade vi in oss i bilen opch brummade upp till norrland. Svängde förbi Örträsk på vägen och hämtade BubbelGum.. Bubbskrutten hade hängt inne i pannrummet hela tiden och inte vågat sig fram så han var alldeles grå.. stackarn.. Det blev badet på en gång när vi kom hem.
Hade ju varit roligt med en bild på han men tyvärr så glömde jag att ta en :P

Så där har ni vår vecka i södern. Kan säga att det är fantastiskt skönt att sova i sin egen säng.. tycker verkligen inte om luftmadrasser...

Idag har jag varit och shoppat blommor och dessutom så kom mor och far med sängen från Sävar så nu har vi gästsäng om nån vill komma och provsova :)

Nä, om man skulle ta och göra lite mer nytta här hemma...

Tjingeling!


Kommentarer
Sandra

Vad roligt att du delar med dig av er resa Ni verkar haft det riktigt trevligt vilket glödjer mig.

Jag är en frivillig kandidat till att sova i gstsängen, se till att bju på vinkvll nr ni fått i ordning såkommer sngen garanterat till nytta.

Hör av dig när tid finns, så kan vi ses på en fika ;)



Kramar /Sandra

2011-07-26 @ 18:42:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0