Pjuuuh!

Jo då var denna dag avrundad...

Kocken är återigen sjukskriven pga operation, andra armen som ska fixas :P Så jag kockar igen från och med idag och fyra veckor framåt. Vi var tre personer i köket idag (brukar vara fem).. dessutom blev vi bara 2 efter lunch. Så jag och vår trogna extrajobbare (våran förra trogna praktikant) diskade undan, gjorde i ordning fika, grovstädade köket, snyggade till i matsalen.. vilket påminner mig att jag glömde ställa upp stolarna, städet kommer ju och skurar på måndagmorgon, nåväl, vi får fixa det innan dom kommer.. Sen tyckte jag att hon hade lidit nog och skickade hem henne för att själv sitta kvar med allt pappersarbete. Tog sin lilla tid men om man ser från den ljusa sidan så får jag igen mina flextimmar som jag saknar hehe!

Under dagen så poppade vi musik på hög nivå och jag har nu en ny radiofavorit, Jennifer Lopez-On the floor, den strömmar ur högtalarna just nu :) Blev genast på partyhumör! Länge sen man fastna på en sådan partylåt! Rekommenderar att ni prövar era öron med den (the final version) ;) Med tanke på att melodin är från en av mina favoritlåtar när jag var liten, nämligen Kaoma-Lambada. Är säker på att jag inte är den enda som lyssnade på den i yngre år, sååå härlig!

Sitter för tillfället med ett glas vin och mumsar. Kan hända att det blir en tidig kväll, får se hur länge jag orkar vara uppe, kanske blir att se Let's Dance och sen slagga. Men imorgon blir det annat. Känns som att det var en evighet sen jag träffade nån, jag jobbar ju hela tiden hehe.

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0