L som i Lax

Fisken hoppar runt runt runt, sen hoppar den ner i grytan!

Gjorde laxpasta idag. Det är mumsigt, riktigt mumsigt! Börjar komma igång med riktig matlagning igen. Har varit lite slappt med storhandlandet och allt under julveckorna. Man äter inte hemma så mycket vid jul.. man åker mest runt överallt hehe!
Funderar på att göra nån sweet chili kyckling imorgon, eller kanske nuggets med tomatsås :) Gottigott!
oj vad jag fantiserar om mat, är typ hungrig hela tiden. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt att äta på regelbundna tider.. Blir nog lättare när ledigheten är slut, då får man bättre koll hehe :P

Våra fina små kissekatter har blivit lata, antar att det har att göra med specialfodret vi köpte för att Bubba inte skulle bli sjuk lika lätt. Det är fet mat och dom blir feta av det.. Bubbas har mest sovit hela dagarna, så idag bestämde jag mig för att jaga upp han lite. Sprang runt i en timme ungefär. Processen får nog upprepas mer än vanligt innan han går upp en massa i vikt, lilltjockisen där :)
Och Gumsis är mest bara mysig nu för tiden, och det har jag inget emot :)

På torsdag blir det att städa ut julen. Sorgligt, men något som måste göras. Ska man se det från en ljusare sida så blir elen billigare hehe! Man har onödigt många juliga lampor och grejer tända på kvällarna, tex. granen :P Sen är man ett steg närmare sommaren när man plockar bort allt :) Nu när julen är slut så är jag inte lika sugen på vinter och snö, nu vill vi ha vamt och skönt och kanske åka på stranden och ha det nice, eller vad säger ni?

Har sen fått ett konstigt sug efter att åka slalom, ska vi dra nånstans till våren eller? :P

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0