Fikus

Ja nu är operation "Rädda Fikusen" igång! Som dom flesta vet så har jag stora problem med att hålla liv i mina benjaminfikusar. Är på min tredje nu och jag trodde den var död men så förra veckan så hittade jag ett nytt skott! Fantastiskt! Om jag nu bara kan vårda denna lilla kvist ordentligt så kanske den överlever!



Min söta lilla kvist! Nu håller vi tummarna tycker jag! :P

-

Fick föresten tulpaner på jobbet i fredags. Vi hade avtackning för en kollega och då fick vi alla en bukett var, snällt! Självklart fick katterna tag i dom under natten, men lyckligtvis förstördes bara 3 blommor :P Attans att man aldrig kan ha blommor framme. Tror jag måste sitta och vakta på dom och skälla ut kissarna varje gång dom går i närheten, hehe.



Och nu har domslagit ut också! Och Kurresprätt (ja, det är ett nytt smeknamn, pga det eviga kurrandet) kikar fram på bilden också, han ville sniffa lite mer...

-

Sååå.. hade jag varit stark nog för att flytta vårat vardagsrumsbord så hade jag spelat lite Kinect.. Men det är gjort av sten och en annan massa tunga saker så det går dåligt. Skulle kunna försöka dra undan bordet men då skulle det förmodligen bli repor i golvet och det är inget man ska sträva efter :P

Sen kan jag tala om att restaurangen jag jobbar i heter Översten, inte alla som vet det. Men här får ni iaf en bild på han hehehe!



Stilig, inte sant?

Nä, börja trampa lite grann kanske?

Tjingeling!


Kommentarer
Sandra

Vad roligt att du använder krukan som du fick i julklapp :P



Har ni hittat någon intressant lägenhet än? :)

2011-01-17 @ 19:51:46
Anna

Jag hejar på dig Carro! Den här gången tror jag på fikusens överlevnad! :)

2011-01-18 @ 09:45:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0