Smörgåstårta

Idag vaknade jag med värk i ryggen, nice.
For upp till mormor för att än en gång gratta henne, det är ju faktiskt idag hon fyller år, även om vi hade middag med släkten i fredags med mumsig mat och babbel + bubbel.
Hon bjöd iaf på smörgåstårta som var jättegoood! Jag hittade lite tupperwere som jag fick med mig hem och lite potatis eftersom den potatis vi har är förfrusen och därför smakar sött och äckligt!
Kan meddela att bilfärden fram och tillbaka inte hjälpte ryggen nåt så när jag kom hem la jag mig och läste och hade värmedynan på, mysigt!

Middagen ikväll kommer bestå av farmors paj och lite kräftstjärtar på rostbröd, gott! Har börjat bli sugen på kräftor nu, inte alls helt fel :P Det är så roligt när man blir tvärsugen på nåt och inte riktigt kan låta bli att äta det, ungefär som smörgåsgurka.. Jag har aldrig tyckt om det förut men varje gång jag går förbi en öppnad burk på jobbet så sinker det ner en skiva eller två :P Det är som dom säger, smaklökarna ändrar sig ungefär vart annat år. Så om det var nåt ni inte tyckte om förut så testa det igen hehe :P

Lägenhetssökandet har kommit igång ordentligt nu känns det som, har bokat visningar på 3 stycken till veckan så man kan ju hoppas att något faller oss i smaken. Om man bara kunde inse att man inte kommer hitta sitt drömboende på en gång så skulle det gå mycket lättare.. Eftersom min smak är ganska så dyr så får jag nog backa på det hehe. Man kan inte alltid få allt man vill ha :P Kanske när jag vinner mina mijloner på trisslott, plötsligt händer det :P

Måndag imorgon! Ska bli skönt med kocken på rätt plats :P Jag blir lugnare och lugnare för var dag som går :)
Nu kanske man ska börja med maten...

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0