Solsken! :D

Denna dag var underbart skön!

Men innan vi pratar om det vackra vädret så spolar vi tillbaka en aning...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
V

Last week...

På grund av irritation och oändlig dryghet så orkade jag inte beskriva min fantastiska helg förra veckan. Men nu pip så blir det av :P

På fredagen stängde vi ner restaurangen en halvtimme tidigare för att roa oss privat utan oro för antalet sockerkorn i en vitkålsmarinad. Vi hade bokat biljetter för att se 'Hur många lingon finns det i världen?' så vi gjorde oss snabbt i ordning med en raggardusch och lite hårspray och sprang i lagomt promenadtempo ner till SF. Köpte godis(?).. Det vet jag faktiskt inte men jag tror Gabbeloj köpte choklad. Och jag fick mig en ny sugande vattenflaska, dom måste ju uppdateras ibland dom också :P
Vi gick in i salongen och skrattade åt reklamen.. "He bearly turns me on anymore" haha!
Filmen var kanon! Sötare människor finns fan inte! Alla var eniga om att det var underhållande och härlig :)
Sen gick vi ner på Harrys och tog en flaska vin mer än vad som var tänkt men det är bra det :) Maten var god.. heta räkor! haha :) Till och med Sandra kom och joynade oss efter maten, hon verkar trivas fantastisk bra på sitt nya jobb och vi är mycket glada för hennes skull, men i hemlighet planerar vi att kidnappa tillbaka henne.
En och en sprittrades vi sen och gick våra skilda vägar hem i säng.. för på lördagen skulle vi upp tidigt för att hinna med bussen kl 8.00.

Sundsvallsäventyret började kl 7.00 när jag och Annipanki öppnade kylskåpsdörren på jobbet för att paketera de 76 sallderna vi gjort dagen innan som skulle med som matsäck i bussen.
Vi var så snabba så vi var tvugna att vänta i 20 minuter på dom andra. Men det var bra för då fick man sköna platser i bussen, längst fram bakom cheferna haha :p Nä men dom är sköna så det var lugnt :)
Vi började med tjattrande och planer och sen började folk sova eller må dåligt efter fredagens för höga alkoholintag :P Själv läste jag en bok. Hade med mig Isfolket, som jag har kommit att bli kär i, hade både 2an och 3an med mig och 2an läste jag ut på vägen ner. Läste halv 3an på väg upp igen haha :P Fantastiskt vad man kan göra när man inte blir bakis.

När vi anlände till Sundsvall så fick man välja IKEA, stan eller att åka till hotellet på en gång. Jag och "Magdalena" Mattemilda stannade på IKEA där jag inhandlade 3 saker: Grytunderlag, galgar och nya gardiner-



Fint eller fult? Dom är lila om ni undrar :P haha. Själv tycker jag att det blev riktigt bra, det var på tiden att julgardinerna togs ner :P Lite chockad att jag inte fått tummen ur tidigare..

När jag sen kom hem och tog ut domur förpakningen så var Bubbelubb där på en gång.. söt!




Mattemilda (även kallad lilla praktikant, men är numera vikarie så tji fick vi på den) hittade mycket mer, en full IKEAkasse som fick sova på bussen över natten :)

När vi hade shoppat klart och ätit lunch åkte vi vidare till Hotell Södra Berget där vi skulle spendera kvällen och natten. Checkade in och fick omdedelbart problem, dumma kortnycklar. Men det löste sig och när jag kom in i rummet, som delades med Ankipanki så blev det full gång! Hon hade med sig egen bar så vi sörpla i oss lite skumpa och vin tillsammans med Mattemilda som kom över efter att hon gjort sig hemmastadd i sitt rum. Där satt vi och gojjade och gjorde oss i ordning och jag fick höra att jag såg elegant och klassisk ut :P Kanske borde ha den klänningen oftare haha. Ankipanki som tycker det är roligt med smink och sånt fick göra allas ögon inför kvällen. Måste säga att jag trodde inte jag kunde bli så fin i ögonskugga, som är lila...



Nu syns ju inte klänningen på bilden men den har ni sett förut, dock brukar jag ha den som kjol :P
Och tydligen var jag modig som körde på barbent och pumps, tummen upp för vitingen!



Jag och Mattemilda hade ett storartat fotogafpartajj! Ska dock inte uttråka er med alla bilder av våran skapelse så denna får räcka :)

-

Innan middagen skulle vi alla träffas i konferensrum 'blablabla' ..kommer ej ihåg vad det hette men något lustigt var det iaf, det minns jag :P
Där blev vi från verksamhetsservice officiellt välkomnade i våran numera gemensamma organisation. Många nya människor, mycket härliga människor, vi fick till och med en alkoholfri fördrink :P Den var mums, hehe!
När vi blivit precenterade en och en (aningens scenskräckig) så var det våran tur att visa uppskattning för att vi fått komma med på resan, så då gav vi alla en liten presentask från Kicks, som för tjejernas del innehöll ett läppstift som jag sedan använde under kvällen, för första gången, en naturbegåvning var vad jag var haha!



Här syns Ståhlis, ledare för hela gänget, när hon välkomnar oss och önskar oss en trevlig kväll oh ett bra sammarbete i framtiden, Go oss!

-

Efter skålandet så gick vi den låååångs kluuuriga vägen till underhållningen som hölls på Hotellet. Wallmans Salonger. Innan man dör måste man uppleva denna härliga grupp!
Vi käkade trerätters middag och lyssnade på gamla godingar som framfördes i ny anda och taket lyfte! Vi sjöng med och klappade händerna så dom nästan gjorde ont :)



diggiloo diggiley, alla tittar på mig! Härligt med härliga kostymer ;)




Fantastiskt bra!




Denna tjej var gullig nog att stanna upp en stund i framträdandet för att posera :)




Denna karl hade en pipa så man nästan dog :P




Om jag inte minns fel så var detta i slutet på framträdandet, vi hade en bra plats så det var bara att plåta på! Dom hade sin lilla plattform rakt framför vårat bord :)

Mycket härlig upplevelse, detta kan jag varmt rekommendera! :)


Sen var jag bara tvungen att lära mina kamrater skedtricket! Jag ägde, det gjorde inte resten :P Lite självcentrerad idag känner jag... men det måste man få vara ibland, annars är det inge kul :)



-


Såååå... Inte illa va? :P

Efter middagen och underhållningen gick vi vidare till krogen som fanns på hotellet, riktigt trevligt. Men sen köpte Kocken en piggelindrink åt mig, och vi alla vet vad som händer när man dricker piggelindrinkar.. virrivirr!
Efter det gick jag upp på rummet och slumrade så sött tills kl 6.00 då jag vaknade (som vanligt) och hoppade i duschen för att sedan äta mig mätt på hotellfrukost! :D

Bussen hem gick kl 10.00 och som sagt så läste jag bok under hela resan. Dom flesta sov.. veklingar :P Dock så vaknade dom flesta upp i Övik när bussen fick panikbromsa för en bil som tvärstannade i en korsning, men som tur är så gick det bra, tur att backen var bar säger jag bara!

Så kort och gott så var helgen jättelyckad! Är mycket glad över att jag for :)
Den var dock så påfrestande att jag kände mig tvingad att ta det lugn nu i helgen. Det blev bara massa film och mys i soffan, skönt :)

Älskar mitt jobb och mina jobbkompisar! :D

Och för att fortsätta mitt stycke om just denna soliga dag... Den var solig! :D Sola och bada?

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0