Påskhelgen

Har varit lite extra ledig under påsken! Underbart! Hade semester i torsdags och jag har semester idag, vilket betyder 6 dagars ledighet :) Har varit riktigt skönt faktiskt! I fredags var det påskmiddag ute i Holmsund hos svärfar, mycket gott, blev mycket mätt! Alltid trevligt att få komma ut dit och hälsa på :)

Lördagen var ganska lugn, lagade helstekt fläskfilé med wästerbottensostöverdragna potatishalvor och rödvinsås, såg på film med älsklingen och tog ett glas vin.. Skönt att bara ha en mysig hemmakväll ibland :)

Söndagmorgon åkte jag iväg med familjen till Öris för att hälsa på mormor och morfar. Vi åkte ut till stugan på dagen och satt i solen och grillade korv! Tog lite fina naturbilder som jag tänkte förstora upp och sätta på väggen.



Ganska så fint när isen är på gränsen att spricka upp :)




Kottar under granar och stegen som man nog inte borde använda mer än vad man gör idag eftersom den har legat där sen innan jag kan minnas och därför troligtvis skulle braka sönder under minsta tyngd :P


Tog också denna bild, bara för att den är så cool hehe! Ett träd som växer på ett träd :P



Ganska häftigt, inte sant? :P hehe!


Nu längtar jag till sommarn kan jag lova!

Söndagskvällen blev lyckad med morfars matlagning, för det låg på hans ansvar denna gång hehe. Fantastiskt mumsigt och även denna kväll blev man mätt som få! :)

Efter "brunchen"på måndagsförmiddagen så åkte vi vidare till Bjurholm för att hälsa på farmor! Kom även lite andra släktingar som joina oss till middagen där det serverades porterstek.. också det så gott så man åt för mycket.
I helgen har jag troligtvis gått upp alla de kilon jag lyckats gå ner :P Men nu är det slut på påsken så därför kan man äta normalt igen :)

Känns bra att åka iväg och träffa släkten, det blir inte så ofta nu längre..

Så idag ska jag ta det lugnt och njuta av min sista semeterdag och bara vara. Imorgon börjar jobbet igen men det är ändå skönt för det blir bara 3 dagar tills helgen kommer. Och då är det Valborgsmässoafton och då blir det liv i luckan! Mer om det senare ;)

Sen fyller kissekatterna 2 år imorgon, stora och vuxna har dom blivit. Dock kan man undra hur smart dom är om dom äter sig mätt på en gummislang för att sedan ligga spysjuk en hel dag för att få upp den, suck..
Hade tänkt köpa ett nytt katträd åt dom i present, men det få vänta tills vi flyttat in i nya lägenheten så man ser vilken sort man ska ha :)

Sen måste jag ha ett litet snack med älsklingen om att köp ett nytt tangentbord för detta verkar vara utom räddning.. lägger till bokstäver och skiter i andra.. Den bara hakar upp sig! Tog därför dubbelt så lång tid att skriva detta än vad det borde ha gjort.

Men nu ska jag iväg till Konsum för att köpa lite lunch, lagomt till att älsklingen vaknar:)

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0