Go middag alla glada!

Vi kan ju börja med gårdagen, som blev lite av en vimsig och dimmig dag :P
Det var ju då tisdag och som jag har nämt förut så sk ajag då kocka på tisdagar, det gick ju både hit och dit haha. Var lasagne på menyn och köttfärs är ju inte min starka sida. Fick lite tips av Kennet på vad som kan tänkas va i så jag följde det efter bästa förmåga och den vart faktiskt himla nice, tror jag ska göra sån köttfärs hemma hädanefter, har skrivit upp ingridienserna så ;)
Det var en heeelt annan sak med bechamelsåsen, haha! Hemma har man en liten kastrull  och kämpar och kämpar med den, och det går nästan alltid kanon. Så, tänk istället att man har en kastrull som rymmer 10 lite mjölk, om inte mer(?) Då gick det inte lika bra haha :/ Om man nu inte tycker om när maten smakar bränt med ett stänk av salt?
Så det var 10 liter mjölk i sopan.. bara att börja om från början igen, suck... Jag hann inte sitta ner och fika på morgonen, dumma bechamel!
Men i slutändan fick jag många komplimanger så det känns bra ändå :)
Längtar inte direkt till måndag dock.. Då är det köttbullar i gräddsås och Kennet är inte där över huve taget. Och som ni alla vet så skiljer sig inte mjölk och grädde så mycket åt, men men håll tummarna så går nog det finnemangs också :P

När jag kom hem var jag iaf så trött och sne så jag somna kl 19. Jag hade bara tänkt ta en powernap, max en timme, och sen fara på obs och handla mat. Men shiii fick jag för att jag tänkte i dom banorna!
Soc heeela vägen fram till kl 06.00.
Det positiva med det är iaf att jag är svinigt pigg idag haha :P
Efter jag har skrivit detta så tar jag bilen och brummar iväg till stormarknan ;)

Hade APT idag på jobbet, hängde med så mycket jag kunde men det är svårt när alla använder så stora ord. Gott folk, man måste tänka på att vissa av oss är små och inte har lärt sig alla ord än ;)
Men tillslut när jag prata runt med Annika och alla efter mötet och förstod lite grann så är jag med på ett hörn iaf! Jag tror jag måste köpa en ordbok så jag kan plugga till nästa möte, haha!

Sen vill jag uttrycka en månadens usch till alla midgårdelever (inklusive min syster om hon hör till dessa människor).
Har ni aldrig fått lära er hur man går på en cykelväg? Ni går kors å tvärs och upp å ner och ut å in, dessutom går ni i bredd så man knappt tar sig förbi.. Lär er för fan!

Det var allt för mig denna gång!

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0