Snark sa kon när hon sov i ladan

Då har veckan rullat igång. Går bra med matlagningen på jobbet, trodde att jag skulle ha lyckats pajja nåt by now men icke sa Nicke :P Dock får jag alltid kaos i hjärnan när klockan börjar närma sig 10, men på nåt sätt så löser det sig alltid och maten blir alltid klar till halv 11 :P Härliga grejer!
Imorgon blir det Ugnsbakad fiskfilé med grönsaker i hummersås, och potatis till det. Torsdag blir det den berömda ärtsoppan som alla tycker är så god :P Till och med jag kan äta den utan att få kväljningar. Fast det kan ju bero på att man inte är ett trotsigt litet barn på 7 år längre :P Den stora finalen på fredag erbjuder mumsig tikka masala kyckling med ris, den längtar jag till, sååå gott!
Blir några veckor till med min matlagning också, så feel free att komma och bidra till min lönecheck ;)

Veckan känns dock tung just nu. På nåt sätt har jag fått för mig att det är onsdag idag, och det är aldrig bra, då måste man automatiskt "jobba" en extra dag, haha :P Men det känns nog bättre imorgon, man brukar rycka upp sig när man inser att halva veckan har gått :P Och dessutom kommer Bil och Bostad tidningen imorgon, underbart! Det är nog min nya älsklingstidning, men bara när det finns massa olika boenden att längta efter :P Snart, så snart...

Nån som vet vad det sitter för muskel runt om/under nyckelbenet? Tror att jag kan ha överansträngt den lite.. har problem att lyfta saker ovanför axelhöjd (ännu ett tecken på att jag åldras alldeles för fort haha) Börjar bli lite av en ansträngning varje gång man ska lyfta grytorna på jobbet :P Man kanske ska ta och prova Zon, den där krämen man smörjer på, men funkar det verkligen? Jag är ju lite anti läkemedel, vet inte varför, men jag tror det är bra i längden :)

Svammel svammel säger jag bara, ni får ge mig massa sånna här £##@§&##£§ arga tecken om jag blir för jobbig :P

Men nu gott folk, dags för Inception, underbart bra film :P

Tjingeling!


Kommentarer
Tips från ssk student

Hej hopp!



Antar att smärtan sitter där nyckelbenet möter bröstkorg. Om detta är fallet så har du nog överansträngt sternoclavicularis alltså leden som binder dem åt. Inget farligt isånnafall men det tar ont. Drygt för dig som arbetar med hela kroppen :/ Ett tips är att inte träna armar och om inte Zon salvan fungera så testa att köpa tiger balsam som finns att köpa på apoteket eller någon sport affär. Hör av dig vid kvarstående besvär om de inte går över inom två veckor.



Hoppas det finns något av intresse i bil och bostad ;)

2010-11-09 @ 21:18:55
Jasmine

Du ska ju vara glad så länge du inte är sjukskriven som vissa andra för att ens muskler inte vill lyssna på en..:P SÅÅÅ surt att vara hemma faktiskt och nu är mobilen död så jag måste köpa en ny imorrn. Puss

2010-11-09 @ 22:13:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0