Mörka nätter och mörka dar

Deprimerande att man inte kommer se dagsljuset förrän våren. Man går till jobbet, och det är mörkt ute. Man går hem från jobbet, och det är är mörkt. Blir nog bättre när snön kommer.. och ligger kvar :P

Så.. en historielektion kanske?

Om vi börjar med fredagen som var så gick det galant! Hade ju mina kära kollegor på middag. vi började kvällen med en fördrink och snackade lite skit medan jag gjorde i ordning förrätten, jag körde på moster Carolas ädelostsoppa. Den är ju som smaskig tycker jag :) Och jag lyckades ganska så bra med den faktiskt. Kanske inte lika bra som mäster-Carola, men alla blev nöjda iaf!
Varmrätten bestod av 13-dagars kyckling med Ris. En liten sallad och dessutom hade jag varit duktig och bakat Rosenbröd, har varit sugen på det hur länge som helst, hehe!
Och efter det.... Efterrätt! :D Det blev panacottan men hallonsås, den är så rolig att göra :)
Kvällen blev väldigt lyckad, om man bortser från vårat kära brandalarm. Fast egentligen är det ugnen man ska skylla på, den vägrar bli ren så den osar ganska mycket. Någon som har nåt bra ugnsrengöringsmedel att rekomendera?
Hur som helst, härlig kväll. Sandra hade till och med med sig ett mumsigt vin som hon lovat att vi ska få ta del av i framtiden. Jag tackar iaf för trevligt sällskap och för att ni kom över huve taget hehe :P

Vaknade på lördagen och mådde toppen! Underbart att aldrig bli bakis :P haha!
Nidde ringde och bjöd med oss på maskeradparty hos Marina, det blev lite stressigt med att hitta en utstyrsel. Men jag for upp på Mariedal och leta lite. Hittade lite cowboy grejer till Eric som jag tvinga på han :P

hjlkhj

Stiligt?


Mina kläder ordnade jag på Olssons tyger. Köpte lite brunt tyg och en repslinga. Kom hem och sydde mig en trollklänning :P Med inspiration från Anna som var troll dagen innan :P hehe

nkmg

Håret var förjävligt att få ut på söndan :P
Men kvällen var rolig iaf! Vi stannade inte jättelänge men vi hann nog med det mesta ändå :P

-

Så nu har man börjat jobba igen, förra veckans ledighet var himlarns skön, men den hjälpte mig inte med förkylningen eller tröttheten, den är tillbaka nu :P Jag får bli sjuk till jul helt enkelt!
Och idag var första dagen på mitt kockande. Kocken blir nämligen borta ett tag framåt eftersom han har opererat hand(led?)en. Får se hur länge han blir borta, läktiden varierar tydligen mycket från person till person.
Imorgon står det iaf Pasta Frutti di Mare på menyn och jag har ingen aning hur man gör det, men jag är säker på att det fixar sig, och det är ju huvesaken :P Gör inte så mycket om man gör fel ibland. Övning ger färdighet som man brukar säga!

Igår var vi och titta in i Sussi och Martins nya hus! Mycket fint måste jag säga :) Blev lite kär i köket :P När allt är klart (och inte står i lådor) så blir det nog kanonbra!

-

Måste bara säga att Bubbel-Gum bråkade idag vem som skulle få plats i en låda som husse lagt på golvet, det slutade såhär....

bj

Underbara sötnosar!




Tjingeling!


Kommentarer
S.Lilja

Men gud hur min bror ser ut, han skulle inte behöva klä ut sig. Eric skulle kunna komma som han är och alla skulle garanterat tycka att han såg ut som ett halloween monster haha skämt och sido :P Du var dock söt som troll!



Till problemet med den lilla lådan, de löser nog sig när ni är påväg att flytta. Flyttkartonger är ju stora så bägge ryms i en utan problem :D Ser framemot när det är dags!!



Det tar lång tid att bli av med tröttheten efter stressiga och prestations perioden, men fortsätt kämpa och ta dig själv i första hand. Antar att jobbpolarna tyckte att middagen var en succé eftersom av egen erfarenhet är din trettondagars kyckling på min topp 10 listan av de godaste jag har ätit. Skulle gärna komma över på middag och få ta del av efterätten du gjorde :D



Kramar från Västerås

2010-11-02 @ 21:51:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0