Maskfan

Såg Gumsan sniffa runt på golvet och vara besatt av nånting härom dagen, så jag plocka upp hon och tittade efter vad det var hon var så intresserad av. Och nog fan var den en till liten larv, USCH!
Hur fan blir man av med dom? Nån som har nåt tips? Har tvättat alla kläder och handdukar, sängkläder och madrasser.
Pälsängrar. Hemska små kryp. Trodde att jag utrotat dom sist men nu är jag fan less. Vill inte bo här längre, blä! Lovar vi har fått dom från nån granne, dom har bergis krypit upp från hålet i golvet.
Hur som helst så är jag glad för tips hur man får bort dom, vill helst undvika att vakna mitt i natten av att det ligger en larv på min kudde.

Tjingeling.


Kommentarer
Cäämyo

Om du drar ut golvlisterna lite från väggen (dom brukar gilla att bo där bland annat) och sen droppar du lite parfymerad olja längs med, eller på en papperstuss som du lägger nära golvet, så brukar dom avta! Dom gillar inte sånt som luktar starkt och parfymerat.

2010-11-08 @ 05:47:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0