Helvetes veckan

Idag har jag jobbat i 11 ½ timme. Tär på krafterna att ha olika "aktiviteter" under veckan. Vi har ju kulturvecka och grejer. Imorgon är det seniorvimmel, vilket betyder att vi kommer få närmare 100 extra gäster, i våran lilla restaurang så är det ganska mycket. så vi kan nog komma att slå rekord imorgon, hoppas maten räcker. Vi har hostat upp 2 extra varmrätter och jag är ändå inte säker på att det kommer räcka. Svårt att beräkna hur mycket man ska ta hem när bokningar kommer efter man har beställt grejerna. Men huvesaken är att det räcker till seniorerna, och jag lovar att det inte blir pytt i panna om allt tar slut.. Då drar jag till med kyckling eller nåt :P
Jobbigt när det är massor att göra men också roligt att det händer nåt utöver det vanliga ibland :) Annars skulle man nog tycka att jobbet sög. Men jag vill iaf skicka ut ett riktigt hejarop till mina kära arbetskamrater! Fan vad vi äger :P haha!

Köpte också 2 tavlor idag, från ett av borden i vår fina utställningsentré hehe :P Dom kommer passa perfekt i vårat sovrum. Bara lite tråkigt att jag inte får dom förrän den 20e dec eftersom dom ska få vara med på vernissage :P Men det är sånt man får ta! Blir bara mer att längta efter :) Ska ta kort på dom sen när dom är hemma så får ni se hur fina dom är!

Nu tror jag det är dags för en varm, välförtjänt och härlig dusch, innan jag kryper ner i sängen med en kopp te och läser klart boken jag håller på med nu :P

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0