Utslut... tut

Denna dag har varit jobbig. Har varit trött hela dagen och inte haft nån ork i kroppen.. kan bero på att man hoppade runt som en höna hela helgen.

Vi var i stugan och fixade med lite olika saker.. Eric fixa till altan medan jag fick några extra vuxenpoäng genom att rensa trädgårdslandet från ogräs och plantera lite jordgubbar och annat roligt:)
Rensade också en blomrabatt som var full med brännässlor, där planterade jag sen en liten blomma! Har planer på att plantera mycket mer också. Lite morötter och annat smått och gott i landet och några fina färgglada blommor i rabatterna...
Hade tänkt göra det i helgen men alla frön var slut! Inte alls snällt!

På lördagen kom Sussi och Martin förbli! Vi käkade grillspett och potatisgratäng, muuuums! Blev ett X antal glas vin och lite kortspel :) Elda lite bastu och satt där och svettades, vilket ledde till premiärdoppet! Kallt var det men jävla härligt iallafall!

Igår när vi kom hem lite lagomt bakis så for vi till Sandra och Tobbe på middag, dom hade fixa till nåt riktigt nice, baconlindade fläskisar  med hasselbackspotais, vitlöksbröd och körsbärstomater!
Hasselbackspotatis äe ju nåt man inte gör så ofta, men det är ju faktiskt i samma klass som en hemmagjord potatisgratäng. Jag tror att jag ska göra det nästa gång man har en middagsbjudning :P
Men hur som helst var det jättetrevligt att träffa Sandra, var ju väldigt länge sen sist, tror till och med att det var i julas om jag inte minns fel?

Nu är det en ny vecka och den kommer bli fullspäckad den med.. Blir att ta sista rycket med städningen idag och imorgon, sen kan man äntligen slappna av och inte vara så uppstressad för att man skjuter upp det hela tiden :)

Tjingeling


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0