Nåååååååååå!!!!

Nådigt less nu kan jag lova!
Var och hämtade ut ett paket från ellos idag... och hälften av grejerna är fel! Typ barnkläder och jag vet inte vad! Nej nej... inte alls bra för buissnes (eller hur det stavas?) !
Känns som att trovärdigheten hos alla mina favoritstället går upp i rök en efter en!
Först kan inte CDON hålla leveransdagarna..... sen försöker Halens lura mig på pengar genom att skicka samma faktura två gånger.... och slutligen ellos som inte verkar ha huvet rätt på kroppen!
Nä, nu blir det nog att sluta beställa hem på ett tag för nu är jag less!
Blir ju bara en massa extra grejer man måste göra, som jag dessutom inte vet hur man gör, så nu måste jag få hjälp av mamma Lena....
Tragisk.. en usch till dom!

Nu till gladare saker!
Bara en dag kvar till semestern! 6 härliga veckor väntar med förhoppningsvis strålande väder :D
Har hört rykten om att det blir många + i helgen, märks ju hur mycket det stämmer :P

Och på förfrågan av Mia så kommer här receptet på Madeirasåsen vi sörpla i oss på midsommar:

För 4 personer

2 charlottenlökar
2 vitlöksklyftor
5 persiljekvistar, man kan vräka i massa fler också
2 dl madeira
1 msk balsamvinäger
½ dl kalvfond, gör man för mer än 4 pers så får man ta det lugnt med fonden
1 tsk kinesisk soja
50 g riktigt smör
vitpeppar

Hacka charlottenlök och vitlök.
Koka upp det tillsammans med persiljan, madeiran, balsamvinäger, kalvfond och soja.
Koka i 10 minuter.
Sila av med en finmaskig sil.
Red av med maizenamjöl.
Rör ner smöret, såsen får inte koka efter att smöret har rörts ner.
Smaka av med vitpeppar.

Jag kan rekommendera att inte ha allt för mycket alkohol i kroppen när man gör detta hehe!

Klart att servera!

Hoppas receptet kommer till nytta ;)
Även för folk som inte heter Mia :P hehe!

Tjingeling!


Kommentarer
Mia

aaaw tack så hemskt mycket! :D

2010-07-02 @ 11:59:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0