Pjuuuu!

Nu är Bubba hemma igen! Veterinären sa att han hade en ganska kraftig urinvägsinfektion men att det inte hade blivit nåt stopp nånstans, tack och lov! Så nu blir det medicin som gäller. Ska på Apoteket imorgon och köpa hem en bunt :P Lilla stackarn är lite smått drogad fortfarande så han ligger och sover ruset av sig i katträdet. Hoppas han vaknar snart, vingelbent som fan. Vi har ju ändå varit hemma i lite mer än en timme nu....

Nä men det var skönt iaf! Sen tänkte vi nog börja fundera på att försäkra dom små liven. Har kollat upp det och dom måste vara märkta för det tydligen (ganska logiskt med tanke på att försäkringen borde kunna identifiera katten, hehe) och då är ju den stora frågan vad som är bäst. Tatuering eller chip? Själv känner jag att kasnke chipet är bäst, känns som att det gör minst ont iaf, eller? Vad tycker ni? Modernt och bra?

Blev mycket katt i detta inlägg men vad kan man annars begära i situationer som denna? :P hehe

Tjingeling!


Kommentarer
Sandra

Vad skönt att det bara var UVI :)

Nu får han snaska tabletter ett tag, sedan hoppas jag att han blir lika allert som han var innan!



låter som en bra ide hörredu.

Chip är något som nästan bara görs nuförtiden, tänkte öronmärka Gizmo på strömsholms djurmottagning men ack, dom kollade på mig som att jag kom från rymden och satt ett chip isället.



Det tog endast någon minut sen var allt klart, djuren behöver inte ens sövas ner :D



2010-12-06 @ 19:29:58
Anna

Rico är chippad :)

2010-12-06 @ 21:43:15
Mia

Jag röstar chip! ett lite stick så äre klart! :)

2010-12-07 @ 10:12:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0