Julklappar!

Nu är nästan alla julklappar inköpta :P bara några få kvar, skönt måste jag säga.. börjar bli lite stressad haha :P Var ju på stan med Mia i tisdags, så då försvann det ett X antal kronor från kontot. Orkade inte räkna ihop kvittona eftersom jag alltid blir irriterad på mig själv när jag slösar för mycket, men även om jag slösar så är det ingenting jämfört med förra julen. Ett tips -räkna aldrig ihop kvitton på julklappar efter jul och nyår har passerat, då kommer ni halvdö. . .
Hur som helst. Vi hittade lite allt möjligt. Men sötast var nog mina nya tomtar! :D




Vi hittade också nya julgardiner båda två. Så nu blir det att sy upp mina små längder för att få dom att passa köksfönstret, vilket påminner mig att jag måste köpa nya gardinstångshållare i helgen (Bubbski och Gumski har traskat på stången så att fästet gått av, suck, snefanskap).
Blir nog att traska omkring på mariedal/ersboda i helgen för att hitta lite mer julisar :)


-


Idag på jobbet har man fått sjunka in i jultallrikar för första gången i år. Kocken är ju tillbaka vid spisen nu efter sjukskrivningen så då har jag mer tid att göra sånt som jag gjort innan. Även om man borde vara oändligt less på alla dessa jultallrikar när det närmar sig slutet så blir jag inte det. Ända gången jag kan bli less på dom är om det är över 100 på en och samma dag flera dagar i rad.. ytterst sällan... Jag är glad för att dom finns, för om dom inte hade gjort det så kanske jag inte hade haft det underbara jobb jag har idag :D När jag först började för 3 år sen så var tallrikarna nästan min enda uppgift. Så hade dom inte krävt en extra liten personal så kanske jag varit nån annan stans idag, en tanke jag finner skrämmande :P

Gjorde iaf 30 stycken idag, ganska lite.... mer kul när dom tar upp hela bordet :)
Såhär ser dom ut.. Utan det varma förstås...




Tog ett kort på raddan också, visst ser det väl gott ut? Även om jag inte är en julmatsätare själv så blir iaf ögat mättat :)





-


Måste också få visa vårat fina kulturhjärta av is som vi hade i fredags på seniorvimmlet.
För er som inte vet så är det symbolen för kulturhuvudstadsåret 2014, finns att skåda i centrum, en läcker skapelse, inte sant? :P




-


Slänger in en bild på kissekatterna också bara för att dom var så söta när dom skulle sitta inne i hålen i databordet :P Trångt kanske?....



-



Men skit i det nu! Igår var jag och Anna och såg på Magnus Betner, mer kul än jag hade väntat mig faktiskt. Jag är ju inte så insatt i alla olika komiker här i vårt avlånga land. Kan typ Gustavsson, inte så många fler.. Men det var roligt iaf! Känns som att man har kommit igång lite grann efter höstens mörker. Ska man tacka snön för det? Känner iaf att jag orkar mer på dagarna nu, om man bortser från i måndags när jag gick och la mig kl 7 haha :P Men det räknas inte, eftersom det var måndag.
Anna bjöd iaf på skitgod middag! Åt mer än mycket kan jag lova.. dom där vitlöksbröden är farliga...
Nä! Måste göras om! Fast kanske med en annan aktivitet :P

För tillfället håller jag på att tvätta, gick ner för en stund sen och skulle he allt i tumlarn och torkskåpet, men upptäcker då att nån (vet inte vem det kan vara......)..... har glömt en dosa med lössnus i en av sina byxfickor. Och slutsatsen av det receptet blev åt helvete. Min fina nya vita mjukiskofta var alldeles brun när jag tog ut den ur tvättmaskin :(
Jag hoppas på att lösningen sitter i att tvätta en extra gång direkt. Det fungerade förut när ett paket cigaretter var inblandat.... suck.. Om den inte är vit när den kommer ut nu så blir jag ledsen.. Då måste jag nog köpa en ny men jag kom inte ihåg vart jag köpte den, det var i Stockholm men jag kommer inte ihåg vilken butik, cubus kanske? Skulle vara underbart eftersom den butiken inte ens finns här.. Känner att jag har flyt måste jag säga.

Nä men läsa en skvätt i boken i väntan på att tvätten ska bli klar då?

Tjingeling!


Kommentarer
Jasmine

Todeloo! För det första..fettot måste inse att han inte får plats i såna trånga utrymmen mera!



Koftan köpte du på cubus i sthlm..men ni ska ju få cubus till Umeå..:P

2010-12-04 @ 18:25:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0