3e advent

Härligt med juletider, inte sant?




-

Har hunnit med ganska så mycket denna helg. Har äntligen fått tummen ur och sytt till gardinerna som jag köpte för nå veckor sen :) Fina och söta med tomtemotiv! Och eftersom det var fulla längder så blev det massa tyg över så då gjorde jag lite roligt till bordet också, två dukar så att säga, kommer inte ihåg vad det heter när dom ligger på tvären men det blev hyffsat bra tycker jag.




Vad tycker ni?

Det roligaste var nog att jag äntligen fick premiärköra min symaskin :D Minnet var ej så bra, var ett tag sen man fick infon från butiken, men efter att ha skummat igenom bruksanvisningen så gick det bara bra :P


Har bakat mig geggig i helgen också! Med tanke på att det är Lucia imorgon så blev det Lussekatter och Pepparkakor! Eller rättare sagt, lussekatter och pepparkaksdeg.. Har inte bakat ut det än. Hade tänkt göra ett pepparkakshus men kom på att man kanske ska ha lite florsocker till glasyr och kanske nå nonstop för att dekorera med, eller? Jag är lite av en nybörjare på det här med pepparkakshus, men det ska bli roligt att försöka iaf. Eric skulle plocka upp grejerna på väg hem ikväll, så det är bara att köra imorgon :P
Lussekatterna är iaf klara att serveras :P








Blev några påsar iaf! Det är så gott med lusseloj! Så nu får ni komma och fika upp dom annars blir dom kvar i frysen, och det är ju inte riktigt det som är meningen :P
Jag kan ju inte precis äta upp alla själv :)


Har också hunnit med att shoppa julklappar för sista gången i år :P Alla är nu inköpta och snart är alla även inslagna i fin fint julklappspapper med snören och etikett :)
Känner att det är skönt att ha fått det bortgjort! Nu kan man bara slappa och ha det bra! :P



Min lilla påbörjade hög :) Snart kommer det fler, efter jag har slagit in allt :P
Och om ni har varit tillräckligt snäll i år så kanske det kan ligga nån liten klapp i högen åt er ;) Under den lilla grisens vaksamma ögon :P

Har också shoppat lite saker till mig själv idag, borde inte med tanke på att lönen var lite mindre denna månad men ibland kan man inte hjälpa det :P
Bland annat så hittade jag ett juligt ljus att ha på vardagsrumsbordet, tillsammans med lite krimskrams :)



Tjusigt?

Blev lite mörkt på bilden men :) Känns bra att dom gamla nerbrunna ljusen har blivit utbytta :)


-

Sen kan jag ju bara tala om att Bubbas är så gott som frisk nu! Han käkar medicinen som om det vore godis och allt står rätt till mellan han och Gumsan igen :)

Jag förstår inte varför, men Gumsan har fått för sig att soptunnan är ett bra ställe att hänga på..



Ganska söt, inte sant?

Och ja, jag håller med om att våra katter kanske inte riktigt har alla hemma jämt. Men dom har iaf personlighet så det räcker och blir över :)

Tjingeling!


Kommentarer
Anonym

Vad kreativ du är,

2010-12-12 @ 21:46:39
sandra Lilja

Vad kreativ du är, dukarna var riktigt fina, lussekissarna ser riktigt mumsiga ut :P



Tobias bakade vörtbröd idag som vi skall bju på under julaftonsmorgon, gillar ni vörtbröd?

Vad skönt att Bubbas är pigg nu igen, se till att han inte får sitta på någgon kall fönsterbröda för då kan samma prosidur upprepas. Och kör igenom alla tabletter för det kan finnas kvar i kroppen fast han inte uppvisar symtom.



Kramar!!

2010-12-12 @ 21:50:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0