Dodelidoo

Andra dagen på jobbet och första nageln är bruten, dom som var så långa och fina! :P

Receptdags!

13 dagars kyckling

1 kg kycklingfiléer

Marinad:
2 dl soja
2 dl vatten
2 pressade vitlöksklyftor

Marinaden ska täcka halva kycklingen. Marinera i kylen över natten (eller minst 5 timmar). Vänd ibland.
Stek kycklingen i marinaden i 225 grader i ugnen i ca 25-30 minuter. Låt dom kallna i marinaden, skär dom sen i tunna skivor och lägg dom i en form.

Sås:
2 dl creme fraiche
1 grönsaksbuljongtärning
2 dl grädde
1 dl mjölk
2 msk soja
2-3 msk senap (gärna dijon orginal)
ca 2 msk messmör
salt, peppar

Red av med ljus maizenamjöl.
Häll såsen över filéerna och strö riven ost över, gratinera.

Servera med ris och god sallad!

Smaklig måltid!!

Nu ska jag ner och stoppa tvätten i torktumlarn!
Svar till Jasmine -Du sitter på väggen mitt emot :P hehe

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thorenarn

Det jag skriver om handlar mest om min familj och olika projekt jag har, t.ex. renoveringar, inredning och träning.

RSS 2.0